(maandag 10 oktober 2016)
De eerste bekerwedstrijd van het seizoen 2016-2017, altijd spannend maar ook erg leuk. De tegenstander was vv Trias Dames 1 uit Delfzijl. Tijdens het inslaan ging het er nog wat kalmpjes aan toe, er mocht nog wel wat meer pit in vond spelverdeelster Nikkie Klaibeda. En dat gebeurde dan ook: de eerste paar punten waren zo binnen gehaald mede door enthousiasme in het veld. Ondanks dat hebben de speelsters van Trias nog aardig wat punten gekregen door opslagfouten van Grijpskerk. Maar door de goede set-ups en gedurfde aanvallen kwam Grijpskerk er weer boven op en won de eerste set met 25-18.

Nadat de eerste set was gewonnen hadden de dames het er onderling over om Trias onder de 10 punten te houden. Dat was helaas niet gelukt. De dames van Grijpskerk hadden een voorsprong maar even later kwamen de dames van Trias steeds dichterbij en werd het een hele spannende tweede set, waarbij de wissels van Grijpskerk op het puntje van de bank zaten. De tweede set werd uiteindelijk toch nog gewonnen met een setstand van 26-24.

De derde set begon met een valse start zoals Abe dat altijd noemt als het aan het begin van de set even niet goed gaat. Grijpskerk herpakte zich weer echter snel door de goede pass van Inge Huistra en mooie aanvallen van Renske Gerbens op mid. Het einde van de set leek nog spannend te worden, maar met de fantastische serves-serie van Meike Klaibeda hebben de dames van Grijpskerk de eerste overwinning voor de beker te pakken!

(Deliaantje)