Wedstrijdverslag Dames 1 – Donitas D5
Zaterdag 3 December

DAMES 1 BLIJFT ONGESLAGEN

Zaterdag 3 December moest Dames 1 een wedstrijd spelen tegen Donitas D5. Tot nog toe was Dames 1 ongeslagen en dit wilden ze graag vasthouden. Zo had Abe beloofd dat hij bij 4-0 winst zou trakteren. Deze wedstrijd was alleen niet Abe de coach, bij wie we het gehad zouden hebben over de ‘target’, ‘discipline’ en natuurlijk ons ‘platform’. Nee, in deze wedstrijd nam de goed voorbereidde Erwin de coaching over. Na de fantastische speech ‘Tegen wie moeten we?’ en een aantal vergeten spullen in de kantine, kon Dames 1 dan eindelijk beginnen aan haar wedstrijd.

De eerste set begon Dames 1 goed, maar had al snel door dat dit geen makkelijke wedstrijd zou worden. Toch werd er hard gezongen en soms toch wel mooie ballen in geramd. Deze set wist Grijpskerk daarom ook naar zich toe te trekken met een stand van 25-21.

De tweede set begon wat onrustig, waardoor Grijpskerk een forse achterstand opliep. Wonder boven wonder, wist Grijpskerk met een goede teamspirit, soms mooie opslagen en prachtig geslagen ballen, toch nog deze tweede set naar zich toe te trekken. De set eindigde met de spannende eindstand van 25-23.

De toch altijd gevreesde ‘derde set’ begon. Nog helemaal blij van de gewonnen tweede set, werd Grijpskerk in de derde set toch weer even met 2 benen op de grond gezet aan het begin van de derde set. Er werden veel onnodige fouten gemaakt, de teamspirit zakte een beetje weg en er werden ook veel ‘net fouten’ gemaakt volgens de scheids.

Hoewel Grijpskerk aan het einde toch nog een mooie inhaal sprint liet zien, heeft Donitas deze set weten te winnen met 21-25.

In de 4e set werd er gewisseld en Grijpskerk begon weer met goede moed, om toch nog even deze wedstrijd te gaan winnen. En ja hoor, de ene naar de andere bal werd er snoeihard in geknald en ook de verdediging ging weer helemaal zo als het hoorde. Zo heeft Grijpskerk toch nog maar even laten zien waarom zij koploper zijn! Deze set heeft Grijpskerk dan ook gewonnen met 25-16.

Na deze eindstand van 3-1 in het voordeel van Grijpskerk, kon er dan eindelijk het welverdiende feestje gevierd worden in de stad!

Volgende week moet Dames 1 tegen LSV, kom je ook?

(Iris)