C-jeugd Grijpskerk op drempel van het kampioenschap.

Grijpskerk – Afgelopen vrijdag speelde het C-team van V.C. Grijpskerk, Fysiotherapie Kollum-Grijpskerk, tegen nummer vier Oranje Nassau uit Groningen. Grijpskerk begon geconcentreerd en serveerde de gasten in hoog tempo op achterstand. De eerste set werd dan ook in een kwartier gewonnen met 25-17.
Met twee wissels werd Grijpskerk er niet minder op, maar ook Oranje Nassau kwam beter in het spel. En dus waren er mooie rally’s te zien voor het veelkoppig publiek. Toch bleek ook steeds weer de service een goed wapen van Grijpskerk. Susanne en Calvin scoorden hiermee veel punten. De spelverdeelsters Dorien en Alicia vonden de mid aanvallers goed en het was in deze set vooral Robin die veel punten scoorde op mid. Met 25-20 werd de set gewonnen.
De derde set bleef Grijpskerk doorgaan met wisselen en ondanks dat bleef Grijpskerk constant presteren. Het waren o.a. Jord en Oscar die nu mooie servicereeksen produceerden. In de rally dook Romee net als Janneke veel ballen op. Het blok van Lianne viel ook niet te passeren door de gasten.
De derde set werd met 25-19 gewonnen.
De vierde set nam Oranje Nassau het heft in handen en lange tijd leek het erop dat Grijpskerk de kluts kwijt, 5-12. Het was Grijpskerk dat time outs aanvroeg en het nam drie wissels en pas bij 18-18 was de grote achterstand overbrugd. Grijpskerk speelde daarna de set geconcentreerd uit en won met 25-21.
Met de 4-0 zege en het feit dat de nummer twee, twee punten verloor, is de voorsprong op nummer twee vergroot. De stand is nu 1. Grijpskerk met 15 wedstrijden – 65 punten, 2 .Dovo met 16 wedstrijden – 60 punten.

De strijd wordt op 1 april in Doezum voorgezet met een onderling duel.

Op de foto: Dorien de Groot die een goede setup geeft.