Meisjes B1 blijft op kampioenskoers in de hoofdklasse!

Afgelopen vrijdag 17 maart speelde MB1 in het Leekster Sportcentrum tegen Impala. Op voorhand een spannende wedstrijd, want thuis was er ‘slechts’ met 3-2 gewonnen van Impala. Impala heeft een team dat al 4 jaar samen met onze meiden uitkomt in de hoofdklasse, dus de dames kennen elkaars spel goed. De eerste set werd er door Grijpskerk direct fel gestart, waardoor er al snel een 8-3 voorsprong op het scorebord stond. Daarna zakte het spel wat in en ging het tot 15-15 gelijk op. Een goede serveserie van Renske zorgde voor een gaatje en met goed aanvalsspel van Nine, Naomi K, Emma en Nadie werd de eerste set gewonnen met 25-16. De tweede set begon wat minder qua spel, maar gaandeweg de set werd er steeds beter gespeeld. Renske en Nine kwamen goed door over Mid en Maud zorgde voor veel variatie in de spelverdeling, waardoor het blok van Impala keurig werd weggespeeld. Ook deze set werd gewonnen met 25-16. De derde set kwam Stephanie Naomi K aflossen en sloeg direct de eerste bal die ze kreeg goed binnen. Annieke was in het veld gekomen voor Nadie en deed wat ze altijd doet: goed kijken waar de gaatjes zitten. Deze set ging niet gemakkelijk. Impala zette alles op alles om de wedstrijd te laten kantelen en kwamen op een 23-21 voorsprong. Een goede serveserie van Nine en een paar goed gespeelde aanvallen later, was het echter 25-23 voor Grijpskerk. In elk geval 4 punten binnen, maar de broodnodige 5e was, gezien de stand in de competitie, meer dan nodig. De vierde set kwam Tessa Nine vervangen, en hoe! De eerste bal die ze kreeg werd hard naar beneden gerost en de aanval van Impala daarna smoorde door een schitterend killblock van Tessa. De weerstand van Impala leek daarmee wel gebroken. Naomi H kwam Maud vervolgens vervangen en deed dat uitstekend. Het resulteerde in een 25-15 setstand en daarmee waren de 5 punten binnen.

Met nog 3 wedstrijden te gaan is het bloedstollend spannend in de hoofdklasse meisjes B. Grijpskerk staat bovenaan. Concurrent Lycurgus heeft evenveel verliespunten, maar nog meer wedstrijden te spelen en ook Smash uit Beilen denkt nog aan de titel. Samengevat ziet de stand er zo uit (Grijpskerk 17-71, Smash Beilen 16-61, Lycurgus 14-56) Het ziet er naar uit dat op 22 april om 14.30 de thuiswedstrijd in de Bokkediek tegen Lycurgus zal gaan om het kampioenschap.

Komt allen om ze aan te moedigen!!