Grijpskerk sluit het seizoen winnend af in Dwingeloo

Ergens in maart stond de uitwedstrijd tegen DOK Dwingeloo gepland. Deze ging eerder niet door. Iets met corona en te weinig spelers. De nieuwe datum werd maandagavond 9 mei op een trainingsavond van DOK. Deze wedstrijd beloofde een speciale pot te worden. Ten eerste omdat het de laatste wedstrijd van het seizoen was. Ten tweede omdat het een wedstrijd was in het teken van afscheid. Afscheid van spelers die de club gaan verlaten en afscheid van Abe als volleybaltrainer. Abe gaf de afgelopen seizoenen ook training aan DOK, waardoor deze wedstrijd extra bijzonder was. Het had zo moeten zijn!

De wedstrijd begon iets later, omdat er toespraken, applaus en cadeaus gegeven werden aan Abe. Eén van de cadeaus was een gezamenlijk shirt van beide clubs met alle namen van de damesteams erop. Bedankt Abe, we hebben veel van je geleerd. We gaan je missen als trainer en sterkte!

En toen begon de wedstrijd. Al snel kwamen de dames uit Grijpskerk op een achterstand. Dit kwam mede door de tactische ballen aan de kant van DOK. Later in deze set kwam er meer druk vanuit het sportiefste team van de 2e divisie, waardoor de dames van Grijpskerk deze set wisten te winnen met 21-25.

Waar het team in de eerste set snel tot een achterstand kwamen, ging het in de 2e set gelijk op. Toch wist Grijpskerk dit niet door te trekken. Dit kwam mede door de afstemming met de spelverdeler en de servicedruk aan de kant van Dwingeloo. Er werd nog gewisseld, maar winst zat er niet meer in.

De derde set werd meteen goed begonnen. Maud mocht 8(!) keer serveren. Naast de servicedruk was de druk ook te vinden bij de aanvallers. Alle aanvallers kwamen deze set lekker in het spel. Ook Sanne was deze laatste wedstrijd heerlijk aan het serveren én aan het verdedigen. Dit resulteerde in 17-25.

In de laatste set ging het gelijk op. Na een stand van 17-17 werd het verschil gemaakt. Je zou denken dat het spel door publiekwissels onrustiger wordt, maar dit alles was niet het geval. Sanne werd gewisseld door Dagmar, waarna Dagmar 5 keer kon serveren. Vervolgens werden Anne-Marije en Nine ook met warmte en bloemen ontvangen aan de kant. Doordat er 2 middens aan de kant stonden, werd Danae op midden gezet. Het laat weer zien dat dit team van alle markten thuis is. We wonnen met 20-25, prima!

Het volleybalseizoen zit er dan nu echt op. Vanaf maart hebben we 8 uit 10 wedstrijden gewonnen. Een mooie prestatie wat veelbelovend is voor komend seizoen. We sluiten het seizoen de 21e af met pizza en feest. We hopen jullie dan of na de zomervakantie weer allemaal te zien in de Bokkediek. Tot dan!

Melanie Mijnheer (11 mei 2022)