Eerste competitie wedstrijd

Vorige week een druk weekend met de bekerwedstrijden, het Ritola toernooi en het uit eten met ze’n allen. We zijn afgelopen zaterdag 17 september naar Dwingeloo afgereisd. We speelden hier om 18:00 tegen Wesseling DOK Dames 1. Een bekend team voor Dames 1. We hadden er helaas een half geblesseerde Britt erbij.

We begonnen met Melanie op spel, Valerie op diagonaal, Manon en Danae als passer-loper, Shannon en Dagmar op mid en natuurlijk Inge als libero.

We begonnen de eerste set met een goede pass, ondanks de soms moeilijke opslagen van de tegenstander. Hierdoor kon Melanie mooi de balletjes verdelen en hadden we een paar mooie aanvallen en goede prikballen op de mooie plekjes. Toch liep DOK op een gegeven moment uit met een goede surfreeks aan hun kant. Met de moeilijke surf werd Britt er nog even ingewisseld en had ze, natuurlijk, een perfecte pass. Hierbij werd de bal mooi verdeeld en kon Manon heerlijk mooi aanvallen. Toch werd het helaas na de eerste set 25-20 voor DOK. Maar geen stress want de legendarische 2-3 die altijd tegen DOK gespeeld word, kan nog worden behaald.

Helaas was DOK uitgelopen doordat wij toch een beetje een inkakker hadden na die moeilijke surfreeks. Maar met een nieuwe set beginnen we gewoon weer bij nul met tellen. Dus nieuwe kansen. DOK begon de set met een aantal surfs achter elkaar, maar met de mooie aanvallen van Shannon en Dagmar werden die weer terug verdient. Helaas zat DOK toch beter in hun spelletje en wonnen ze deze set met 25-23.

Nieuwe poging, nieuwe kansen. Dit keer ook met een andere opstelling. Hier kwam Suus erbij in als passer-loper en Danae ging naar diagonaal. Na de eerste paar surfs van DOK liepen ze weer uit naar 14-8. Gelukkig bleef het hierbij en had Suus een aantal goede surfs achter elkaar waardoor we weer bij waren. Nu nog vasthouden zeiden we. En dat lukte want we hadden de set gewonnen met 22-25!

Met een goed gevoel de 4e set in. Hier kwam Valerie er weer in als diagonaal, ondanks dat we het goed probeerden werden we al snel weg geserveerd door Dwingeloo. Hierdoor gingen wij flink achteruit. Halverwege de set nog geprobeerd met een wissel en kwam Danae weer in het veld, maar ook dit had geen invloed op de sterke surf van Dwingeloo. Helaas verloren we de laatste set met 25-11.

Helaas geen gewonnen wedstrijd, maar gelukkig nog een puntje meegenomen. Zaterdag 1 oktober spelen we thuis in de Bokkediek in Grijpskerk om 19:00 tegen Betech Olhaco DS1

Susanne