De zomerperiode is voor menig volleyballer reden om eens lekker met de voetjes omhoog te gaan, bruin te kleuren in de zon en het volleybalspelletje even te laten voor wat het is. Enkele dames en heren uit de stal van VC Grijpskerk zijn gedurende de komkommertijd lekker blijven ‘ballen’. Bepaald niet onverdienstelijk, getuige de winst van het Veracles Beachvolleybaltoernooi door Erwin en Emiel.

Op de derde zaterdag van augustus namen vier teams van VC Grijpskerk deel aan Veracles Beachvolleybaltoernooi aan de Hoornseplas in Groningen. De duo’s Erwin/Emiel en Ludo/Frans kwamen uit in de klasse heren B, de 3 J’s Jos/Jacob/Jan strijden in de klasse heren C en het damesduo Eline/Anniek gingen de strijd aan in de klasse dames B. Een beachvolleybaltoernooi staat in de meeste gevallen synoniem aan een stralend zonnetje in combinatie met een makkelijk speelbaar veld. Door een overdaad aan regen werden de deelnemers van het Veracles Beachvolleybaltoernooi echter getrakteerd op een modderpoel waar je ‘u’ tegen zegt. Erwin en Emiel bleken het beste bestand tegen deze ‘erbarmelijke’ omstandigheden. In de finale zetten zij 22-20 en 21-19 op de scoreborden. Hiermee was de overwinning en dus de winst van het toernooi een feit.