Heren 1 is het seizoen goed begonnen. Tegen het vijfde herenteam van Donitas noteerden de heren een keurige 3-1 overwinning.

Een goed begin is het halve werk, luidt een eeuwenoud spreekwoord. Met het winnen van het ‘pre-season toernooi’ van Veracles tankte de heren dan ook volop zelfvertrouwen. Alsof het zelf nog studenten waren, bleek het vroege aanvangstijdstip van de eerste wedstrijd echter een klein struikelblok. De wedstrijd begon vanaf de kant van Grijpskerk ietwat moeizaam, ‘ietwat’ is misschien nog zwak uitgedrukt. De heren werden wakker bij een 7-1 achterstand. Meteen trokken ze de stand gelijk, dit resulteerde in een stand van 10-10. Tot 19-19 ging de eerste set gelijk op. Coach Stans Baar vond het vervolgens wel welletjes. Na een time-out, om de heren op scherp te krijgen, zette Heren 1 de eerste set om in een winnend resultaat van 25-22.

De twee volgende sets deden de heren wat het team zo kenmerkt. Gezamenlijk zetten ze goed en degelijk spel neer en brachten snelheid en variatie in het spel. Donitas werd hiermee volledig weggespeeld. Met setstanden van respectievelijk 25-18 en 25-15 was de eerste overwinning van het seizoen een feit. Om de puntenverdeling in de poule compleet te maken, stond de heren nog een vierde set te wachten. Ontbrak de gretigheid? Lonkte simpelweg het overwinningsbier in de kantine? Feit is dat Donitas de vierde set vrij gemakkelijk met 25-17 naar zich toetrok.

Al met al een mooie 3-1 overwinning voor het eerste herenteam van Grijpskerk. Over twee weken hoopt Heren 1 net zo’n wedstrijd neer te kunnen tegen Rovoc, in de vertrouwde Bokkediek in Grijpskerk.