Dames 3 trekt vijfsetter naar zich toe

Het derde damesteam heeft dit seizoen een gehele metamorfose ondergaan. Zeg maar gerust ‘verjongingskuur’. Het zag ervaren spelers Annelies, Dineke en Inez de deur van de Bokkediek uitwandelen en kreeg daar talentvolle spelers in de vorm van Willemijn, Elsanne, Pascalle en Hilda voor terug. Met jeugdig enthousiasme en wisselend geluk eisten de dames tot dusver een zevende plek op in de competitie. De overwinning tegen Krathos van vorige week proefde duidelijk naar meer, tijdens de tweede thuisronde trok dames 3 tegen Sudosa-Desto opnieuw aan het langste eind.

De wedstrijd tegen Sudosa-Desto kenmerkte zich door de vele pieken en dalen. Prachtige rally’s werden afgewisseld met ongelukkige fouten, magistrale aanvallen deden zich volgen door onbegrijpelijke passes. De eerste set was voor de dames van Sudosa, met 25-23 hadden zij net dat beetje extra in petto. Het was alsof het eerste setverlies Grijpskerk wakker schudde. De tweede en derde set lieten een totaal ander beeld zien. Met respectievelijk 25-13 en 25-11 walste Grijpskerk over Sudosa heen. Spelverdeler Pascalle schudde in de tweede set de schroom van haar af en bediende de aanvallers in het vervolg van de wedstrijd naar hartenlust. Een balletje op ‘1’ voor de middenaanvallers, meterslange set-ups naar de buitenaanvallers die gretig scoorden en ook voor een niet zo’n makkelijke achterover set-up draaide Pascalle haar hand niet om. Resultaat is een geweldig luxeprobleem voor coach Marfan die niet over één, maar met Elsanne op de bank over twee spelverdelers beschikt die moeiteloos het spel kunnen verdelen. Was het dan alleen maar hosanna? Helaas niet. Grijpskerk kon het goede spel in de vierde set niet volhouden. Sterker nog, het spel draaide helemaal om. Sudosa trok de set met 25-13 naar zich toe met als gevolg dat er een vijfde set aan te pas moest komen. Volhardend om de wedstrijd naar zich toe te trekken liepen beide teams zich het vuur uit de schenen. Uiteindelijk was het toch de thuisploeg die de wedstrijd in haar voordeel besliste. Met 17-15 won Grijpskerk de vijfde set en dus de wedstrijd.