De laatste jaren is de jeugdafdeling van Volleybalclub Grijpskerk explosief gegroeid. Een reden om trots te zijn. De groei heeft ook tot gevolg dat de vraag naar jeugdtrainers groot is.

Het overgrote deel van de jeugdtrainers volleybalt zelf in een hoger niveau bij de club, zij hebben echter geen achtergrond als het gaat om het verzorgen van trainingen aan jeugdspelers. VC Grijpskerk vindt het dan ook van groot belang dat de trainers hierin worden ondersteund. Alle jeugdtrainers wordt daarom de mogelijkheid geboden om een trainingscursus te volgen. Gedurende twee dagdelen maken ze hierin kennis met de belangrijkste principes van het trainen en begeleiden van spelers. Een gekwalificeerde NeVoBo opleider behandelt de belangrijkste volleybaltechnieken en methodieken en helpt de deelnemers op weg naar een betere training.