Heren 2 verstevigt tweede plaats in competitie

Ze noemen zichzelf het gezelligste team van VC Grijpskerk, de heren van het tweede team tonen wekelijks hun ongeëvenaarde talenten in de kantine. Dat ze óók nog eens een heel aardig potje kunnen volleyballen bewijst de huidige tweede plaats in de competitie. Ook tijdens de tweede thuisronde op zaterdag 7 november gingen de heren er met de winst vandoor. Tegen Surf uit Vries boekte heren 2 een 4-0 overwinning.

Lang ging het in de eerste set gelijk op tegen de mannen van Surf. Grijpskerk verstond echter de kunst om op de juiste momenten toe te slaan, met 25-18 trok heren 2 uiteindelijk de eerste set naar zich toe. Het goede gevoel namen ze mee naar de set nummertje twee. Even met de ogen knipperden en het was alweer voorbij, Grijpskerk walste over Surf heen. Het team uit Vries wist nauwelijks tien punten op het scorebord te brengen. De derde set liet een ander spelbeeld zien. Een aantal wissels waren nodig om uiteindelijk de 25-21 en dus de winst binnen te slepen. Vastbesloten om de reeks 4-0 overwinningen voort te zetten werd de vierde set met ruime cijfers, 25-16, binnen gesleept. Het is en blijft een teamprestatie, maar ‘gouwe ouwe’ Jan Simonides verdient volgens zijn jongste medespeler een dikke pluim. Hij speelde een fantastische wedstrijd en droeg er mede toe bij dat heren 2 nu vol zelfvertrouwen uitkijkt naar de wedstrijd tegen Veracles op zaterdag 14 november.