Op zaterdag 7 november stond de tweede thuisronde van Grijpskerk op de agenda. Na een wat mindere periode, tegen Olympia ging heren 1 met 3-1 onderuit gevolgd door een verlies tegen Exstudiantes in het bekertoernooi, snakte de heren van het eerste team weer naar een overwinning.

Heren 1 moest aantreden tegen het eerste team uit Haulerwijk. Een gretig en fel begin resulteerde in de eerste set meteen in een voorsprong van vijf punten. Deze voorsprong werd zelfs nog iets uitgebouwd in de loop van de set. Dit kwam vooral omdat de pass goed lag, het spel werd goed verdeeld en op alle vlakken wist men te scoren. Met 25-18 trokken de heren van coach van Stans Baar de eerste set dan ook naar zich toe.

In het begin van de tweede set lieten de heren totaal ander spel zien, de fouten werden opgestapeld. Hier profiteerde Haulerwijk van en met een stand van 7-1 achter nam coach Stans Baar een time-out om de heren weer scherp te krijgen. De time-out miste haar uitwerking niet, de precisie en gretigheid kwamen punt na punt weer terug. Grijpskerk wist door een reeks venijnige services in combinatie met een goed blok bij 15-15 de stand weer gelijk te trekken. Hierna stoomde Grijpskerk door en kwam Haulerwijk niet verder meer dan 20 punten. De set werd gewonnen met 25-20.

De derde en vierde set hadden hetzelfde verloop. De heren genoten continu van een lichte voorsprong met af en toe een aantal fouten. Door time-outs op het juiste moment en een aantal goede individuele acties kwam de winst in beide sets niet meer in gevaar. In de derde set noteerden de heren een setwinst van 25-19 en de vierde set werd gewonnen met 25-22.

Met deze 4-0 overwinning is Grijpskerk terug in de top 5 van de eerste klasse. Volgende week komt heren 1 uit tegen Siddeburen gevolg door de derde thuisronde op zaterdag 21 november.