Nek aan nek race VC Grijpskerk MA1 – Lycurgus MA1.

Na een niet al te prettige wedstrijd vorige week was het afgelopen zaterdag weer zover, een revanche tegen hetzelfde team: VC Grijpskerk MA1 – Lycurgus MA1.

Na een kleine schrik van de kant tijdens het inslaan om het feit dat de tegenstander een ontzettende sterke aanval had begon de wedstrijd met een serve van Grijpskerk. Echter verloren we al snel de serve aan de tegenpartij en pakten ze ons met een harde, diepe opslag. Even waren we uit ons doen maar al snel herpakte we ons met gecontroleerde passes, aanvallen en prikballen. We kwamen goed terug en pakte de set dan ook met 25 – 22.

Vol goede moed begonnen we aan de tweede set, misschien iets te enthousiast en overdonderd van onze herpakking de vorige set. Het spel liep gelijk op totdat we niet meer erg enthousiast in het veld stonden, de communicatie liep minder als voorheen en de pass kwam niet altijd even soepel door de ontzettend sterke serve van Lycurgus. Wanneer we terug begonnen te komen was het kwaad eigenlijk al geschied en we verloren de set dan ook met 22 -25.

Met nieuwe motivatie om toch te winnen begon ook de derde set, we startte met een paar zeer mooie serves. De communicatie werd beter, de passes kwamen mooier en we gingen weer vechten om te winnen. Met een wisseling van voorsprong kwamen de punten erg dicht bij elkaar te liggen en haalden beide teams na elkaar een punt. Wat uiteindelijk uitdraaide op een setwinst van 30 – 28. Wat een ontlading kwam er vrij nadat deze set uitgesloten was, iedereen zat vol spanning, de speelsters, maar ook het publiek.

Vastberaden gingen we de vierde set in, het begon gelijklopend maar al snel kreeg Grijpskerk een kleine voorsprong. Ondanks dat Lycurgus goed speelde en weer wat inliepen kwamen ze ons niet meer voorbij en behaalden we een winst van 25 – 23.

Al met al was het een zeer spannende wedstrijd, waarin we geleerd hebben om echt door te gaan om iets te bereiken ondanks je pijn of vermoeidheid, dat je moet blijven vechten voor wat je wilt. En dat communicatie de sleutel tot succes is.

(Sharon Hollemans/09-11-15)