Na de 3-­2 nederlaag twee weken geleden tegen Veracles, namen de dames van Grijpskerk vorig weekend revanche met een 1-­3 winst tegen dezelfde ploeg. Vervolgens speelden de dames op dinsdag in de tweede ronde van de bekercompetitie tegen Leevoc uit Leeuwarden. Ook deze ploeg werd overtuigend met 3-­1 aan de kant gezet. Afgelopen zaterdag zette Grijpskerk deze succesvolle reeks voort met een 3-1 thuiszege tegen Olympia.

In de eerste set namen de dames van Grijpskerk al gauw een voorsprong, waardoor Olympia al bij een 6­-1 stand gedwongen een time out moest nemen. Grijpskerk speelde geconcentreerd, degelijk en maakte weinig fouten. Olympia had niets in te brengen en de voorsprong werd alleen maar groter. De eerste set werd met 25­-18 gewonnen. In de tweede set kwamen Carina en Sanne in het veld en werd het goede spel voortgezet. Al snel was het gat van vijf punten weer geslagen. Er werd veel gevarieerd in set-ups waardoor er via alle posities gescoord kon worden. Dit leidde tot een 25-­17 winst in de tweede set. De derde set begon Grijpskerk rommelig. De concentratie van de eerste twee sets was verdwenen en er werden veel fouten gemaakt. Hierdoor kwamen de dames uit Groningen in hun spel. De coach van Grijpskerk moest noodgedwongen wisselen maar helaas konden de dames de stand niet meer ombuigen. De derde set werd slordig weggegeven met 19­-25, wat Grijpskerk zichzelf kan verwijten. Terwijl Grijpskerk zich in de vierde set herpakte, begon Olympia steeds meer haar ongenoegen te uiten over de scheidsrechter. De Groningers waren dusdanig gefrustreerd dat dit ten koste ging van hun eigen spel. Grijpskerk maakte hier goed gebruik van en strafte alle fouten meteen af. Olympia werd verdiend met 3­-1 aan de kant gezet.

Door: Annemiek Geertsema