Wederom winst voor de dames van Grijpskerk.

Afgelopen zaterdag 28 november stond de wedstrijd VC Grijpskerk tegen Impala op het programma. Na de 3- 1 winst van vorige week zaterdag op Olympia hadden de dames er alle vertrouwen in.

De eerste set begint goed bij de Grijpskerkers. De passes kwamen goed bij de spelverdeelster en de thuisploeg weet hier wel raad mee. Lang gaat de stand gelijk op maar aan het einde van de set slaat Impala een klein gaatje en met 23-25 trekt de ploeg uit Leek de set naar zich toe.

De tweede set begint spannend. Impala en Grijpskerk gaan gelijk op. Deze set wordt uiteindelijk gewonnen door de Grijpskerkers met 25-23.

In het begin van de derde set heeft Impala niets meer in te brengen. Grijpskerk is zo sterk dat ze een voorsprong krijgen van 20-10. Daarna sluipt er wat gemakzucht in het team en door veel opslagfouten komt Impala toch nog dichterbij. Net op tijd weten ze de knop weer om te draaien en uiteindelijk pakken ze met 25-19 de set.

Een ding is zeker; de dames willen geen 5setter. Ze willen de wedstrijd winnen met 3-1. De dames spreken af om voor alles te gaan en niet een bal op de grond te laten vallen. Ze gaan ervoor en het werkt. Met veel wilskracht om ook deze set ook te pakken beginnen ze aan de laatste, beslissende set. Het team begint erg sterk en blijft sterk spelen. De wilskracht is er en de teambuilding is top. Het blok van Impala houdt Grijpskerk niet meer tegen, de ene bal na de andere bal wordt goed ingeslagen. Impala is uitgeschakeld en de dames winnen met 25-20. 3-1 winst voor de dames van Grijpskerk.

Grijpskerk staat nu 3e op de ranglijst. Zaterdag 5 december zijn de dames vrij, maar zaterdag 12 december spelen ze in de eigen Bokkediek de topper tegen Lycurgus D1. Dit beloofd een spannende wedstrijd te worden.

(door Sarina Holtrop)