VC Grijpskerk verslaat Kroton

In een goed verwarmde sporthal – in verband met sneeuw – mocht dames 1 van VC Grijpskerk/ Fysiotherapie Kollum-Grijpskerk afgelopen zaterdag (16-1)in Groningen aantreden tegen de hekkensluiter van de competitie, Kroton. Het team van coach Tinus de Weerd kwam langzaam op gang en keek al snel tegen een grote achterstand aan. Door hard te werken en onder meer goede services van Sarina Holtrop kwam het team goed terug. Toch trok Kroton aan het langste eind deze set, maar de dames waren wakker. De tweede set begon Grijpskerk dan ook sterk en binnen de kortste keren was de voorsprong groot. Onder meer doordat spelverdeelster Marita Vrolijk de aanvalsters Eline Kuiper, Carina Feitsma en Annemiek Geertsema goed wist te vinden. Deze voorsprong werd dan ook niet meer uit handen gegeven en Grijpskerk ging in de derde set gewoon door. Goed verdedigend werk van o.a. Marfan Telkamp en Anniek Tel leidden al snel dat Kroton niet meer wist waar ze het moest zoeken. Ook wissels aan Grijpskerker kant van gastspeelsters Marije Kloppenburg en Elsa Hoeksma maakten niks uit bij het scorend vermogen en deze set werd dan ook met 15-25 gewonnen. Sanne Broeils kwam in de vierde set in de ploeg als spelverdeler, ze viel goed in. Service, pass en dergelijke bleven goed gaan en Sanne wist prima alle aanvallers te bedienen. Aan het eind van de set kwam Kroton goed terug en werd het nog even spannend. Grijpskerk wist echter het hoofd koel te houden en won ook de laatste set. Komend weekend staat de thuiswedstrijd tegen LSV Loppersum op het programma om 16.30 uur in sporthal Bokkediek in Grijpskerk.
(artikel Westerkwartier woensdag 20 januari)