Verlies Dames 1 tegen LSV

Voor het eerste damesteam van Grijpskerk (vierde op de ranglijst) stond afgelopen zaterdag (24/1) een thuiswedstrijd tegen LSV Loppersum (zesde) op het programma.

De uitwedstrijd was gewonnen met 1–3 en er werd een gelijkwaardige wedstrijd verwacht. Vanwege afwezigheid van midspeelster Simone ’t Hoen had coach Tinus maar de keus uit 2 wisselspelers. De wedstrijd begon stroef. De dames van Grijpskerk hadden het moeilijk. Dit kwam voornamelijk doordat de pass niet aankwam bij spelverdeelster Marita Vrolijk. Het was onrustig in het veld en dit resulteerde in een 0 – 1 achterstand.

In de tweede set ging het eigenlijk verder zoals de eerste set geëindigd was. De spelverdeelster van LSV was het niet eens met bepaalde beslissingen van de scheidsrechter en gaf daardoor veel commentaar. Hij kon dit echter niet waarderen en besloot haar een gele kaart te geven. Helaas voor Grijpskerk bleef LSV wel in hun spel en de stand werd 0 – 2 in sets.

In de derde set draaide dit om. Grijpskerk kwam meer in hun eigen spel en de pass kwam beter aan waardoor er zelf gescoord kon worden. De dames wonnen de set en gingen de vierde set met volle moed in. Er was namelijk nog genoeg kans om de wedstrijd te winnen. Met een voorsprong van 18-12 leek het er op dat het een vijfsetter zou gaan worden.

De spelverdeelster van LSV trok zich niks aan van de gele kaart die ze al had en begon weer te mopperen op de arbitrage. Hij werd hierdoor genoodzaakt haar een rode kaart te geven. In plaats van verward werd LSV juist meer gebrand om de wedstrijd te winnen en ze trokken dan ook aan het langste eind. De Lopsters zorgden voor veel servicedruk waardoor de verdediging van Grijpskerk rommelig werd. De eindstand werd derhalve 1 – 3 voor Loppersum.