Succesvolle thuisdag zaterdag 12 maart 2016

Na een paar rustige volleybalweken mochten de volleyballers van VC Grijpskerk/Fysio Kollum-Grijpskerk afgelopen zaterdag 12 maart weer aan de bak. De sporthal stond trouwens de gehele dag in het teken van volleybal want de thuisploeg was gastheer van een speelronde Cool Moves Volleybal.
De volop aanwezige vriendjes, vriendinnetjes, ouders, broers, zusters, opa’s en oma’s konden hun favorieten aanmoedigen in een volle en sfeervolle sporthal Bokkediek in Grijpskerk. Vanaf 09.00 werden er door de vele aanwezige minivolleyballers vele wedstrijden gespeeld (de uitslagen staan onderaan dit verslag))

’s Morgens werd bij de inwoners in Grijpskerk potgrond en/of tuinaarde langsgebracht tijdens de jaarlijkse potgrondaktie. De spieren waren zodoende alvast goed warm.
Dames 1 speelde de belangrijke wedstrijd tegen het reserveteam van Flash uit Veendam. Inzet was hier de 3e plaats in de Promotieklasse. Vooraf had de tegenstander iets betere papieren want zij stonden op de 3e plaats en Grijpskerk een plaats lager. Het verschil in punten was echter gering (Flash 16-52 en Grijpskerk 16-50). In een gelijkopgaande wedstrijd won de thuisploeg de eerste set (25-23). De 2e set was echter een prooi voor Flash (19-25). De thuisploeg liet er echter geen gras over groeien wie de beste was. Gedecideerd werden de laatste twee sets gepakt. Door deze mooie 3-1 overwinning passeerde Grijpskerk de ploeg uit Veendam op de ranglijst en staat nu keurig derde. Volgende week ontmoeten beide teams elkaar alweer. Plaats van handeling is dan de Parkstadhal in Veendam. Dames 1 moet het dan stellen zonder Annemiek die besloten heeft door haar zwangerschap tijdelijk te stoppen. Elise de Boer, speelster van Dames 2 maakt daardoor de overstap naar Dames 1.

Heren 1 speelde ook tegen een team wat qua punten boven hen stond op de ranglijst, Sivoc uit Siddeburen. Tijdens de wedstrijd was hier echter weinig van te merken. Mooie aanvallen en services maakten tijdens de eerste 3 sets dat de thuisploeg maar bleef scoren. De tegenstander kwam er gewoon niet aan te pas. De 2e set leverde zelfs een 25-11 winst op ! Na de 3 gewonnen sets liet de thuisploeg de teugels wat vieren. De gasten uit Siddeburen profiteerden ervan door toch nog een puntje mee te pakken.

Uitslagen 12 maart

Dames 1 – Flash/Veendam D2 3-1