MA1 en MB1 winnen jeugdtoernooi Scheemda

Zaterdag 7 mei: het is zo’n heerlijk zonnige dag waarop je het liefst buiten bent of in een zwembad.
3 meidenteams van VC Grijpskerk besloten echter om mee te doen aan het jeugdvolleybaltoernooi in Scheemda.
Meisjes A1, meisjes B1 en meisjes B2 vertrokken ’s ochtends naar Scheemda.

Meisjes A1 speelde in een poule met DAC, Krathos en Sivoc. Ze speelden een paar spannende wedstrijden, maar toen de eindstand werd opgemaakt bleek het team van coach Anne de winnaar. Met name tegen DAC werd er een goede wedstrijd gespeeld. De beker ging mee met de meiden uit Grijpskerk.

Meisjes B1 en B2 speelden in dezelfde poule. Wel een beetje incognito, want meisjes B2 heette voor deze gelegenheid ‘kiss my ace’ en meisjes B1 stond in het programmaboekje als BONE (oftewel B- One).

MB2 speelde een aantal goede sets, maar stond een aantal keren net aan de verkeerde kant van de score. In de 2e set tegen MB1 gingen ze lang mee, zelfs 11-13 voor, maar daarna was de koek op. Uiteindelijk werd MB2, onder bezielende leiding van gelegenheidscoach Jos, 4e van de 5 in de poule.

MB1 won alle sets. Toeschouwer Calvin van XC1 werd vanaf de 2e wedstrijd ingezet als libero voor mid’s Renske en Tessa en deed dat prima met een paar goede passes op grote zus en spelverdeler Naomi.
De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat MB1 vooral op servicegeweld de wedstrijden won. Goede serve-series van Renske, Nadie, Emma, Maud en Naomi K.
Toch ook een paar mooie aanvallen gezien. Een perfect ‘1-tje’ van Maud op Renske (de tegenstander heeft de bal alleen gehoord) en twee goede aanvallen vanaf buiten werden door Nadie en Emma hard binnen geslagen.

Met 2 bekers terug naar Grijpskerk, ’t kon minder.
Dank ook voor de rijdende ouders.