Topcoach Abe Meininger komt VC Grijpskerk versterken

VC Grijpskerk heeft volgend seizoen een nieuwe hoofdcoach: Abe Meininger zal de club komen versterken. Meininger zal dames 1 gaan trainen en coachen en de talentvolle jeugd trainen, met name meisjes B1.

Meininger zegt desgevraagd over deze stap: “ik zie het als een uitdaging om aan het eind van mijn carrière nog te werken met een talentvolle groep en het algehele niveau van de vereniging omhoog te tillen”.

Met de komst van Abe Meininger is een lang gekoesterde wens van VC Grijpskerk uitgekomen om een kwalitatief hoogwaardige volleyballijn in de vereniging te brengen van jeugd tot senioren. De verwachting en het enthousiasme binnen de vereniging is hoog.

Abe Meininger heeft zijn sporen in de volleybalwereld al lang en breed verdiend. Hij was onder andere trainer/coach bij de eerste herenteams van Lycurgus, Sudosa, Piet Zoomers en VC Sneek. Daarnaast was hij bondscoach bij Jong Oranje en technisch evaluator/instructor bij de internationale volleybalbond FIVB. Ten slotte is Meininger ook coach bij het Regionaal Talent Centrum Groningen.

De vereniging is nog op zoek naar talentvolle spelers en speelsters die de teams, die uitkomen in de 1e klasse, willen komen versterken. Heren 1 dat tevens uitkomt in de 1e klasse is ook nog op zoek naar een ambitieuze trainer.