Op woensdag 22 en donderdag 23 juni heeft Klaas Korf in samenwerking met Marcel Tillema van Sport je Fit de volleybalsters van VC Grijpskerk getest ter voorbereiding op het nieuwe seizoen.

De selecties van dames 1, 2 en de hoogste A en B junioren werden getest op kracht, conditie, sprongkracht, coƶrdinatie, lenigheid en motor control middels FMS om zo een goede baseline te creƫren voor het nieuwe seizoen. Daarnaast worden er via de resultaten eventuele kansen op blessures in kaart gebracht.

Aan de hand van de resultaten van de metingen gaan de dames aan de slag met een persoonlijk trainingsprogramma. Dit ter verbetering van de kracht en conditie van het team, maar ook ter blessurepreventie. De speelsters kunnen bij Sport je Fit voor een zeer gereduceerd tarief onbeperkt sporten en werken aan de gestelde doelen. Bij de start van het nieuwe seizoen in augustus en halverwege het seizoen zal er wederom getest worden om de huidige status en vooruitgang van de dames te monitoren.

Daarnaast is er voor alle volleyballers de mogelijkheid om met blessures, vragen of voor advies langs te komen op het inloopspreekuur van Klaas, elke dinsdagavond vanaf 18.30 op locatie Sport je Fit te Grijpskerk.