(zaterdag 1 oktober 2016)
De eerste thuiswedstrijd van het seizoen 2016-2017. Toch altijd een moment waar iedereen erg naar uit kijkt. Tegenstander was Olympia Dames 1 uit Groningen. Na een intensieve voorbereiding, waarbij het team eigenlijk nooit compleet was, waren ze vandaag dan eindelijk compleet en gebrand om te knallen. Vol goede moed, maar wel wat bang om fouten te maken aangezien ze dan over de knie moesten bij onze trainer Abe Meininger begonnen ze sterk aan de wedstrijd. Ondanks iets teveel persoonlijke foutjes, of “slechte” fouten zoals Abe dan zou zeggen, trokken ze deze set al snel naar zich toe. Het eerste punt bleef in Grijpskerk!
Toen set 2, al snel werd duidelijk dat deze set een stuk lastiger zou worden. De dames konden te weinig druk zetten met hun eigen serve en hadden het toch af en toe wel wat lastig met de serve van de Groningers. Helaas, dit punt konden ze niet in Grijpskerk houden. 1-1.
De derde set, altijd een “lastige” . Dit bleek ook vandaag voor de meiden vuit Grijpskerk. Ook tijdens deze set te veel “slechte” fouten en te weinig serve druk. Ondanks dat ze af en toe best een mooie serve serie neerzetten, valt hier nog veel vooruitgang te boeken. Ondertussen liepen de frustraties aan beide kanten af en toe hoog op. De scheidsrechter die iets te vaak dubieuze keuzes maakte, coaches die een gele kaart om de oren kregen en speelsters die boos waren omdat het niet liep zoals ze wilden. En toen stonden ze ook nog achter met 2-1.
De meiden konden zich weer oppeppen en elkaar tot rust brengen en vol overtuiging startten ze aan de vierde set om alsnog met 3-2 te gaan winnen vandaag. Al snel hadden ze een behoorlijke voorsprong te pakken door keihard te werken en vol enthousiasme te volleyballen. Hoppa, 2-2!
De vijfde set, ze waren er klaar voor en gebrand om ook die laatste set te pakken. Ook tijdens deze set liepen de frustraties af en toe hoog op doordat de scheidsrechter het soms anders zag als de twaalf meiden in het veld…. Jammer, maar ze moesten door. En dat deden ze, ook die laatste set viel aan Grijpskerkse kant. 3-2 voor Grijpskerk dames 1. Met nog genoeg verbeterpunten op zak, toch gelukt om de eerste thuiswedstrijd te winnen!

(Nikkie)