Afgelopen zaterdag 26 november speelde Dames 1 in de eigen Bokkediek de thuiswedstrijd tegen Flash/Veendam Dames 2. Op voorhand leek dit een spannende wedtstrijd te worden. De dames moesten flink aan de bak voor de uiteindelijke 4-0 overwinning. Daar leek het in het begin niet op uit te draaien. Flash bood veel tegenstand in de eerste set maar uiteindelijk ging de setwinst toch naar de thuisploeg (25-20)
Ook de 2e set werd gewonnen (25-21). Deze set moesten de dames 100% aan de bak voor de setwinst. Door een goede blokkering en servicedruk werd uiteindelijk het verschil gemaakt.
Wanneer coach Abe zegt ‘ we zijn er nog niet, we zijn nog maar op de helft’ word de 3e set bereikt. Hij gaf het team een flinke boost om vooral zo door te gaan.Chantal kwam in het veld en zij wist een goede serviceserie te maken. Het gat was geslagen en door goed door te drukken haalden ze een 25-18 setwinst.
De vierde set was de spannendste set van de wedstrijd. De set begon met een valse start, waarbij veel passen niet bij spelverdeelster Iris kwam. Het was een spannende laatste set en leek nog alle kanten op te kunnen gaan. Toch liet Grijpskerk zich niet kennen en won de set met 25-22.

Voor Grijpskerk was dit de 10e keer op rij dat de dames wonnen en daarmee staan ze nog steeds aan kop!!!

(Deliaantje)