Zaterdag 29 oktober. DIO/Bedum D2 – VC Grijpskerk DS 1 / uitslag 0-4

Afgelopen zaterdag 29 oktober speelde Dames 1 in Bedum de 4e wedstrijd van het seizoen. Tot nu toe werden alle wedstrijden in winst omgezet en stonden we op een mooie 3e plaats. De prognose op de Nevobo site was 2-3 in het voordeel van Grijpskerk.

De afgelopen trainingen werd er extra geoefend op de service pass en om meer variatie in het spel te brengen.
Coach Abe had gezegd dat er op een aantal dingen gelet moest worden: service, pass en VECHTEN. Met dit in het achterhoofd werd begonnen aan de wedstrijd. De eerste set ging aan het begin geleidelijk op, maar na een aantal goede service series wist Grijpskerk deze set in de wacht te slepen met 20-25. De tweede set ging Grijpskerk goed door en aan het einde van de set stond er een ruime 15-25 setwinst op het scorebord. Door het onder druk houden van DIO/Bedum D2 rolden de puntjes binnen voor Grijpskerk. Er werden mooie dingen laten zien in de aanval, goede service druk en er werd goed GEVOCHTEN.

Met een ontspanning houding begon Grijpskerk dan ook aan de 3e set. Abe gaf het team nog mee ‘’ we zijn er nog niet he dames. we zijn nog maar op de helft.’’ Grijpskerk was er inderdaad nog niet, maar bleef mooie dingen laten zien en won uiteindelijk de derde set met 13-25.

Grijpskerk was in ieder geval al opgelucht dat er geen 5e setter gespeeld hoefde te worden en wilden nu ook echt het laatste setje binnen halen. Dit lukte met een goed resultaat omdat Grijpskerk een goede puntenvoorsprong hield en de set werd ruim met 17-25 gewonnen.

Bij het allerlaatste punt werd diagonaalspeelster én topscoorster Eline Burgler gewisseld. Dit was voorlopig haar laatste wedstrijd vanwege haar zwangerschap. Dit tot groot verdriet van het team. Dames 1 wil Eline bedanken voor haar goede support tijdens de trainingen en wedstrijden en gaat haar zeker missen.

Door deze overwinning is het team nog steeds ongeslagen en nemen we nu achter koploper Olympia D1 de 2e plaats in.

(Natasja)