VC Grijpskerk D1 blijft ongeslagen

Afgelopen week mocht dames 1 van VC Grijpskerk twee keer in actie komen. Donderdagavond 10 november speelden de dames een bekerwedstrijd tegen Extudiantes dames 1.

Onder leiding van trainer/coach Abe Meininger begon het team vol vertrouwen aan de wedstrijd tegen een team dat een klasse lager speelt. Het begin verliep stroef. De dames van Exstudiantes hadden een hoge service druk en Grijpskerk had veel moeite deze service onder controle te krijgen. Dit leidde tot een voorsprong voor de meiden van Exstudiantes. Grijpskerk liet zich echter niet kennen en vocht terug. De dames pakten hun spel op en wonnen de set met 25-23. Toch begon Grijpskerk de tweede set erg rommelig. De dames kwamen niet in hun spel en liepen de gehele set achter de feiten aan. De set werd verloren met 12-25. Ook de derde set werd verloren door Grijpskerk met 23-25. De dames van Grijpskerk herpakten zich en vastbesloten om een vijf-setter van de wedstrijd te maken begonnen de dames aan de vierde set. De dames konden in deze set hun eigen spel spelen en hadden de wedstrijd weer in handen. Met een overtuigende 25-17 won Grijpskerk de set. Ook de spannende vijfde set sleepten de dames van Grijpskerk binnen waardoor ze zich geplaatst hebben voor de achtste finales van de beker.

Met het succes van deze bekerwedstrijd nog vers in het geheugen speelden de dames afgelopen zaterdag 12 november tegen Actief dames 1. Deze wedstrijd bleek echter minder spannend. Ondanks rommelig spel in de derde set wonnen de dames deze wedstrijd gemakkelijk met de setstanden 25-14, 25-14, 25-23 en 25-10.

Met weer vijf punten op zak blijven de dames op de eerste plek in de competitie staan. Komende zaterdag (19 nov.) speelt het team om 17:30 in Doezum tegen Dovo/Hujades Dames 1 (uitslag 0-4 overwinning !! / redactie.)

(Elise)