Dovo/Hujades Dames 1 – VC Grijpskerk Dames 1 (zaterdag 19 november/uitslag 0-4)

Op een regenachtige zaterdag vertrok Grijpskerk naar de buren in Doezum. De prognose van de Nevobo was 3-1 in het voordeel van Grijpskerk. Het was een belangrijke wedstrijd voor Grijpskerk om punten te pakken en zodoende een uitloop te maken op de eerste plek.

De eerste set ging goed. Er werd met druk geserveerd,de pass werd goed gebracht, blokkeringen werden gemaakt en er werd met lef aangevallen. Aan het einde van de set kwam Renske van MB1 ook nog even haar debuut maken op de midpositie. De set eindigde met 25-10 in het voordeel van Grijpskerk. De tweede set begon goed. Grijpskerk wist een mooie voorsprong te nemen , maar gedurende de set kwam DOVO steeds dichter bij en zodoende werd het toch nog spannend. Dovo had een aantal goede serveerders en hun aanval werd ook lastiger af te blokken. Verder kwamen er wat foutjes in het team van Grijpskerk en werd er niet meer mooi afgemaakt. Toch bleef Grijpskerk aan de goede kant van de streep en wist uiteindelijk de set met 25-22 naar zich toe te trekken.

De derde set was een set om weer even rust in het team te krijgen. Dit gebeurde in het begin goed, maar toen er steeds meer foutjes kwamen werd het weer onrustig in het team van Grijpskerk. Iedereen wist dat de winst heel belangrijk was en dat wilde iedereen ook binnenhalen. Als er dan domme fouten worden gemaakt, dan weegt dat extra zwaar voor iedere speler. Deze set eindigde uiteindelijk in 25-21 in het voordeel van Grijpskerk.

Coach Abe had aan het begin van de eerste set gezegd: een setje onder de 10 punten en 4-0 winst is trakteren! Dit wilden wij natuurlijk ook maar dan moesten we dat in de laatste set nog wel even waarmaken . De mindset ging weer naar nul en er werd weer gefocused op het puntentotaal van Dovo onder de 10 te houden, ipv winst voor de wedstrijd per punt. Dit zorgde weer voor mooi ontspannen spel en Grijpskerk liep goed uit met 11 punten. Toen heeft Maud van MB1 haar debuut gemaakt als spelverdeelster en Renske heeft even haar kunstjes laten zien als passerloper. De set werd gewonnen met 25-13. Helaas geen traktaties van de coach, maar wel een mooie 4-0 overwinning. VC Grijpskerk Dames 1 behoudt de ongeslagen status en staat nu op de eerste plek in de Promotieklasse met 7 punten voorsprong op de nummer 2.

(Natasja)