Zaterdag 5-11-2016 VC Grijpskerk Dames 1 – Impala Dames 1

Dames 1 begon met een nieuwe basis deze week, Iris als spelverdeelster, Meike als diagonaal, Deliaantje en Natasja mochten hun kunstjes laten zien op de mid positie, Marfan en Chantal stonden op de passerloop positie en natuurlijk Inge als libero.

Wat voor beide partijen begon als een beladen wedstrijd, liet Grijpskerk zien dat ze goed met die druk om konden gaan. Grijpskerk liet zich niet verrassen en begon sterk aan de eerste set. Iris wist haar speelsters goed te vinden bij het net, Inge bracht achterin veel rust door haar eigen ding te doen. Dit resulteerde in een 25-13 winst voor Grijpskerk in de eerste set. De servicedruk lag hoog aan de kant van Grijpskerk, zowel in de eerste als in de tweede set. Impala wist daar niet mee om te gaan, ook set 2 ging met 25-13 naar Grijpskerk.

De beruchte derde set, Abe stuurde de speelster van Grijpskerk het veld in met de woorden “we zijn er nog niet, we zitten nog maar op de helft!” de meiden van Grijpskerk begonnen gedreven aan de set, ze bleven gas geven tot 20 punten. Impala creëerde meer kansen voor zich zelf door hard te werken en niet op te geven, Grijpskerk rook de overwinning al en werd wat slordig. Impala heeft 8 punten kunnen inlopen, daarna wist Grijpskerk de leiding over te nemen en ging er wederom met de winst vandoor (25-18).

De vierde set werd met lef afgemaakt, geen onnodige punten laten liggen. Deze set werd met 25-16 binnen gesleept door de meiden van Grijpskerk. Met deze 5 punten staat Grijpskerk nog ongeslagen bovenaan in de competitie. Komende zaterdag 12 november speelt dames 1 wederom een thuiswedstrijd in de eigen Bokkediek en wel om 16:30 uur tegen Actief uit Eelde/Paterswolde.

(Chantal)