Mooie overwinning voor VC Grijpskerk

Het ongeslagen eerste damesteam van VC Grijpskerk speelde afgelopen zaterdag 10 december een uitwedstrijd tegen LSV dames 1. Al snel bleek duidelijk dat beide ploegen vastbesloten waren de wedstrijd te winnen. Zo lazen de dames van Grijpskerk in het programmaboekje van LSV dat koplopers normaal gesproken heel makkelijk de Boshal uitgetikt zouden worden. Grijpskerk bleek echter overduidelijk een uitzondering. Trainer/coach Abe had de dames van Grijpskerk er op attent gemaakt dat het spelletje 80% mentaal zou zijn en hij kreeg gelijk.

Tijdens het warmlopen zat de sfeer er al goed in bij Grijpskerk, de dames vulden de stille Boshal in Loppersum met een verjaardagsliedje voor de jarige Deliaantje Ykema. Deze teamspirit bleef gedurende de wedstrijd. Het spel van Grijpskerk was erg degelijk. Geen spannende acties en verrassingen, maar gewoon doen wat nodig was om te scoren. Dit bleek genoeg in de eerste set. Na een sterk begin zwakten de dames af in het midden van de set, maar tegen het einde pakten de dames hun spel weer op en de set werd binnengehaald met 21-25.

In de tweede set lukte het Grijpskerk echter niet om zichzelf te herpakken. De dames kwamen op achterstand en dit bleef zo tot het einde van de set. Ook enkele wissels en steun van het uit Grijpskerk afgereisde publiek wisten de set niet om te keren. Gelukkig wist het team deze 25-14 snel achter zich te laten. Nieuwe set, nieuwe kansen, op naar de 3-1 overwinning!

Deze mentale veerkracht bleek Grijpskerk aardig onder de knie te hebben. Ze vochten zichzelf gemakkelijk terug in de wedstrijd en wonnen de derde set met een keurige 12-25. Ook de vierde set bleken de dames van Grijpskerk sterker. Met het degelijke spel en de positieve teamspirit rondde Grijpskerk de wedstrijd af met 20-25.

De hoog opgelopen spanningen van de wedstrijd bleken na het laatste punt nog niet te zijn gaan liggen. Het belooft een spannend vervolg als LSV afreist naar Grijpskerk. Deze veelbewogen wedstrijd maakt de welverdiende 3-1 extra speciaal in het rijtje overwinningen van de dames van Grijpskerk.

Volgende week speelt Grijpskerk dames 1 om 16:30 in de eigen Bokkediek de derby tegen De Meeuwen uit Zuidhorn, kom je ze aanmoedigen?

(Elise)