Dames 1 winterkampioen

Afgelopen zaterdag 17 december werd door dames 1 de laatste wedstrijd van 2016 gespeeld in de eigen Bokkediek. Het eerste dames team van de Meeuwen uit Zuidhorn was de tegenstander.

Abe had een griepje te pakken en kon er helaas niet bij zijn, Eline en Erwin namen zijn taak over langs de lijn. De basis van Grijpskerk, Iris als spelverdeelster, Meike als diagonaal, Deliaantje en Natasja op midden, Chantal en Marfan als passerlopers en Inge als Libero. De dames begonnen aan een sterke pot, de Meeuwen waren erg gebrand om met de winst naar huis te gaan. Door hard te werken en weinig fouten te maken wist dames 1 van Grijpskerk de eerste set naar zich toe te trekken met 25-20. De meiden van de Meeuwen waren overduidelijk nog niet moe en startte de set vol power, een goede service van de Meeuwen waar de dames van Grijpskerk geen antwoord op hadden resulteerde al snel in een fikse achterstand, eentje die ze niet konden inhalen. De Meeuwen ging er met de winst vandoor 10-25. In de derde set wist Grijpskerk zich te herpakken, het ging weliswaar erg moeizaam en er bleven veel slordige fouten gemaakt worden door Grijpskerk, toch trokken de dames van Grijpskerk aan het langste eind in deze set en wisten de set na heel wat spanning binnen te slepen met 26-24.

De vierde set hebben beide teams gevochten voor wat ze waard waren, iedereen ging voor elke bal, er werden veel lange rally’s gespeeld, gewonnen door beide teams, het publiek werd steeds gretiger. Boven de 20 werd het bij Grijpskerk onrustig en werden er wederom slordigheid foutjes gemaakt, dit werd de dames te veel en helaas hebben de meiden van Grijpskerk deze set weg gegeven aan de dames van Zuidhorn. 2-2 betekent in de hoofdklasse dat er een 5e en beslissende set gespeeld moet worden tot de 15 punten, zo gezegd zo gedaan. Grijpskerk begon met Iris aan service, ze scoorde de eerste 4 punten zonder enige moeite. De meiden van Grijpskerk kwamen op een mooie voorsprong van 7-2, met 1 been leken de dames van Grijpskerk deze set ‘in the pocket’ te hebben. Helaas waren de Meeuwen als eerste bij de 8 punten en konden ze wisselen van helft, hierna liepen de dames van de Meeuwen uit en wisten de 5e set met 12-15 te winnen.

Helaas de eerste verloren wedstrijd voor het eerste damesteam van Grijpskerk, maar niet getreurd ze zijn toch winterkampioen met 11 gespeelde wedstrijden en 7 punten los op de nummer 2, Veracles dames 3. 14 januari zullen de dames om 13:00 hun eerste wedstrijd openen van het nieuwe jaar in Selwerd, tegen Olympia.

(Chantal)

gelukkig-nieuwjaar