Olympia DS 1- VC Grijpskerk/ Fysiotherapie Kollum-Grijpskerk DS 1

uitslag 1 – 3

Zaterdag 14 januari jl. vertrok Dames 1 van Grijpskerk door de sneeuw naar Selwerd. Hier stond een spannende wedstrijd te wachten tegen de nummer 4 van de ranglijst Olympia. Belangrijke punten om binnen te halen voor Grijpskerk om verzekerd te blijven van de eerste plek. Na een ontspannende kerstvakantie met verschillende trainingen van verschillende trainers begon Grijpskerk in 2017 weer aan de training met de vaste trainer en coach Abe Meiniger. De strategieën waren gebaseerd op de tijd van Napoleon en Frederik de Grote: ‘’ Who defends everything, defends nothing’’. Met dit in het achterhoofd begon Grijpskerk aan de wedstrijd.

De eerste set ging goed. Grijpskerk was sterk met de service en de pass. Ook werd er via de blokkeringen goede punten gescoord. Marfan was zeer goed bezig met de aanval en scoorde daarmee veel punten. De set ging naar Grijpskerk met 18-25.

In de tweede set speelde Grijpskerk door zoals het moest en bleef door bouwen zoals in de eerste set. De Elfstedentocht werd er nog even bij gehaald: ‘’De prijzen liggen aan het einde, niet halverwege.’’ Na een goede service reeks van Chantal won Grijpskerk de set met 15-25.

De derde set begon goed, maar halverwege kreeg Grijpskerk een dip. Er gingen 4 punten op rij naar Olympia door eigen fouten van Grijpskerk. Volgens de Elfstedentocht was Grijpskerk nog maar in Dokkum, dus hadden nog even te gaan voor de winst. Grijpskerk pakte langzaamaan het spelletje weer op, maar het was niet genoeg tegen het sterk spelende Olympia. De set ging uiteindelijk met 25-19 naar de ploeg uit Groningen.

Grijpskerk wist dat ze de vierde set echt even moesten doorpakken. Dit waren te belangrijke punten om te laten liggen. Uiteindelijk had Grijpskerk maar een team van 8 speelsters, dus alle speelsters zouden het toch echt zelf moeten doen en laten zien. Met een harde strijd waarin voor elk punt werd gevochten ging Grijpskerk de strijd aan om die uiteindelijk ook met 20-25 winnend af te sluiten.

De prognose voor deze wedstrijd was 2-3 in het voordeel van voor Grijpskerk en dit was de vorige keer ook de uitslag. Gelukkig heeft Grijpskerk met een harde strijd deze wedstrijd gewonnen en heeft daardoor 4 punten binnen gehaald, waardoor zij nog steeds op de eerste plek staan.

(Natasja)