C-jeugd Grijpskerk ongeslagen; Heren 2 wint

Zaterdag was Grijpskerk na even aftasten de bovenliggende partij in de wedstrijd. Het ging de eerste set redelijk gelijk op, maar Grijpskerk stond steeds 3 a 4 punten voor. Dit door de goede service van Susanne Oostenbrink en Jord Kuipers. Met 23-25 werd gewonnen.

Mede door een mooie opslagreeks van Oscar Foekens kwam in de tweede set de stand 12-23 op het bord te staan. Toen ging Flash beter spelen en liet Grijpskerk de teugels vieren en het werd spannend. Time-outs en wissels brachten uiteindelijk de setwinst met 23-25 voor Grijpskerk.

De derde set gingen alle remmen los. Robin Pettinga blokte driemaal achtereen en Janneke Witterholt veegde alle ballen van de vloer achter het blok. Met 7-25 werd een prachtige set bekroond met winst.

De vierde set was weer spannend en ging gelijk op. Helaas viel na 20-20 het kwartje verkeerd en werd de set met 25-22 verloren.

Met de 1-3 winst op zak en de complimenten van de coach voor het goede spel. De ongeslagen status in de competitie leverde het team een etentje op.

Heren 2

Later op de middag speelde Heren 2 in Groningen een belangrijke strijd tegen Olympia in de strijd om degradatie. Onder leiding van inval coach Stans Baar werd de wedstrijd met 1-3 gewonnen. De tweede set was het team te laat wakker om de achterstand goed te maken. In de overige sets viel het op dat de pass goed liep en dat wissels het team sterker maakten. Mooi voorbeeld hiervan was in de vierde set, het inbrengen van ‘oudje’, Jakob Zwama die na zijn wissel meteen het matchpoint verzilverde. Het team staat nu op de negende plaats, drie punten boven de nummer laatst.

Komende zaterdag 21 januari spelen de teams thuis in “De Bokkediek” te Grijpskerk (aanvang wedstrijden 13.00 uur)

(uit Westerkwartier 18-01-2017)