Dames 1 door naar de kwartfinale!

Afgelopen donderdag 2 februari vond in de Bokkediek een spannende strijd plaatst tussen de vrouwen van CoVos uit het Friese Oosterend en Dames 1 van de VC Grijpskerk.

Dames 1 begon ietwat afwachtend waardoor ze als snel tegen een achterstand aankeken. Abe riep alle speelsters bij elkaar en de koppen werden op scherp gezet. Er werd goed met druk geserveerd door o.a. Deliaantje.
Ook werden de aanvallers steeds beter gevonden door Iris waardoor in de aanval veel werd gevarieerd. Elise sloeg de ballen in alle hoeken en de tegenstander wisten niet meer waar ze moesten staan voor de verdediging. Helaas ging deze set verloren (19-25) maar de dames waren wakker!

De tweede set denderde de trein door, de Friese vrouwen kwamen niet door het blok van Sam, die uitstekend voor de geblesseerde Natasja inviel. Inge had duidelijk haar plek in het veld gevonden en met uitstekende passes bleef ze Iris vinden. Zo kon Iris goed afwisselen met ballen op de buitenkant welke slim en goed werden geslagen door Chantal. Ook diagonaalspeelster Meike werd slim gevonden zowel bij het net als op de drie-meter lijn. Deze ballen waren zo snoeihard, dat ze bijna niet te houden waren voor CoVos en de set werd maar liefst gewonnen met 25-9!

De derde set herpakten de Friezen zich en werd het een spannende strijd. Met veel lange really’s en slimme ballen was het voor het volop aanwezige publiek een genot om naar te kijken. Meike wisselde haar knalharde geslagen ballen af met slimme ballen en het werd uiteindelijk een spannende set waarbij Grijpskerk aan het langste eind trok met 27-25 en Grijpskerk leidde met 2-1.

De vierde set bleven beide teams aan elkaar gewaagd. De dames van CoVos gaven zich absoluut niet gewonnen want als deze set werd verloren was hun bekeravontuur voorbij. Chantal en Elise bleven erg goed scoren op buiten en pakten de meest onmogelijke ballen maar de tegenpartij was net iets beter in deze set (22-25).

Tijd voor een vijfde en beslissende set, dit kon niet anders dan spannend worden. Maar Grijpskerk serveerde zo sterk met mooie services van o.a. Deliaantje en Sam dat er geen houden meer aan was. Grijpskerk won de vijfde set met 15-8 en is door naar de laatste 8 van de beker! Daarin wacht weer een mooie thuiswedstrijd tegen de winnaar van de wedstrijd SVW – Flash Nieuwleusen.

DSC_0080 (Large)

PS. Meer foto’s op fotopagina