Verslag wedstrijd Impala D1 – VC Grijpskerk D1 ( 11 februari 2017)

Dames 1 begon ietwat gespannen aan de wedstrijd tegen Impala D1, met als basis Iris op de spelverdeling, Meike op diagonaal, Sam en Deliaantje op mid, Marfan en Chantal op de buitenkant en Inge als libero. Grijpskerk kon in de eerste set weinig grip op de wedstrijd krijgen omdat de dames van zich teveel mee lieten slepen in het spel van Impala. Boven de 20 punten kwam dan eindelijk wat meer rust in het spel en nu was het zaak dit door te zetten naar het einde. Grijpskerk wist Impala achter zich te laten met een redelijk spannende punten reeks. (23-25)

Ook in de 2e set wisten de dames van Grijpskerk hun eigen niveau niet te herpakken, het ging weer gelijk op. Coach Erwin besloot Elise op oorlogspad het veld in de sturen voor Marfan, met als instructie “niet moeilijk doen als het simpel kan”. Deliaantje en Meike wisten weer een paar mooie service series te maken, wat toch wel een belangrijk wapen is in het spel van Grijpskerk. Boven de 20 punten vochten de dames voor wat ze waard waren en dit resulteerde in een dikverdiende setwinst. Wederom geen mooie set, maar het belangrijkste was de uiteindelijke winst (23-25). De 3e set besloot Erwin nogmaals te benadrukken dat het niet zo moeilijk hoeft te gaan als dat de dames van Grijpskerk steeds deden. Laat Impala de fouten maar maken en probeer een beetje te genieten van je eigen spel kregen de dames mee. Marije Roorda mocht weer aantreden binnen de lijnen. Marije had eerder haar debuut al gemaakt binnen de lijnen bij Dames 1. Al snel liet Grijpskerk zien wat het niveau was dat ze graag speelden, overtuiging, lef, beleving en bovenal genieten van het eigen spel. Impala wist daar geen antwoord op te geven en de derde set konden de dames van Grijpskerk ook snel binnen halen met een mooie eindstand van 13-25. Aan het einde van de derde set werden wel de kreten van coach Abe meerdere malen herhaald, “we zijn nog maar in Dokkum, we zijn er nog niet”. De dames wilden toch wel weer 5 punten meenemen uit Sporthal Oldenoert. Dames 1 wist snel weer een voorsprong te nemen maar toch was er een klein dal waardoor Impala weer in kon lopen. Erwin besloot Renske op missie te sturen en Deliaantje mocht haar verdiende rust pakken. Grijpskerk wist door te drukken en de dames trokken daarmee aan het langste eind, ook deze set ging naar Grijpskerk met 21-25.
Dames 1 heeft nu een kleine winterstop en daarin staat een oefenwedstrijdje tegen Lycurgus Dames 1 op het programma. Dit team komt uit in de derde divisie. Verder spelen de dames op donderdag 2 maart as, de kwartfinale wedstrijd in het bekertoernooi in de eigen Bokkediek tegen Flash Nieuwleusen Dames 1. Dit team komt ook uit in de derde divisie en staat in de top 3. Dit beloven weer 2 mooie wedstrijden te worden waar de dames van Grijpskerk veel aanmoediging bij kunnen gebruiken.

(Chantal)

Ps.Dames 1 speelde vorige week tegen Dio Bedum onder leiding van Erwin Smeenk. Hier is echter nooit een verslag van verschenen. De vereniging genoot van een Black & Gold party en feestte nog door tot in de late uurtjes. Dames 1 zond tegenstander Dio zonder punten weer naar Bedum.