Wedstrijdverslag Flash/Veendam Dames 2 – VC Grijpskerk Dames 1

Afgelopen zaterdag 28 januari moesten de dames van Grijpskerk het in Veendam opnemen tegen het 2e damesteam van Flash. Trainer Abe kon er helaas niet bij zijn, maar Erwin Smeenk was een goede vervanger. De dames hadden er zin in en begonnen daarom vol goede moed aan de wedstrijd.

De wedstrijd begon met een goede start, de eerste paar punten waren zo binnen. Later in de set maakten de dames steeds meer foutjes en kwam Flash steeds dichterbij. Toch heeft Grijpskerk zich goed laten zien en ze wonnen de eerste set met 23-25.

De tweede set ging een stuk beter. Er werden mooie punten gemaakt mede door goede set-ups, die ook direct werden afgemaakt in de aanval. Ook had Grijpskerk veel punten gescoord door een goed block te zetten. Grijpskerk won deze set met een mooie setstand van 10-25.

Er waren nu twee sets binnen, maar dat was natuurlijk nog niet genoeg om er met de winst vandoor te gaan. Daarom begon Grijpskerk weer met goede moed in de derde set. Maar deze set begon met een valse start, er werden veel punten weggegeven. Flash was er nog niet klaar mee en maakte het Grijpskerk erg moeilijk. Vooral aan het einde van de set wist Grijpskerk zich niet te herpakken en won Flash deze set met 25-21.

Na deze moeizame derde set herpakte Grijpskerk zich weer en bouwden een mooie voorsprong op in de 4e set. Helaas kon Grijpskerk aan het einde van de set er niet met de winst vandoor gaan. Het werd een spannend einde, maar toch een verliezende set met 27-25.

Zodoende moest er een vijfde en beslissende set worden gespeeld . De strijdlust was weer terug meer bij Grijpskerk en de dames lieten dat ook zien. Ze lieten zich door niemand gek maken. Ze gingen voor alle ballen en met het block werd veel gescoord. Grijpskerk won de laatste set met een mooie set stand van 10-15 en gingen dus wederom met de winst ervandoor ( eindstand 2-3)

(Deliaantje)

** Aanstaande donderdag 2 februari (aanvang 20.30 uur) speelt Dames 1 in de eigen Bokkediek de 1/8 finale in het bekertoernooi tegen CoVos Dames 1 uit het Friese Oosterend. Deze tegenstander staat momenteel op de 4e plaats in de 3e Divisie B.

Kom gerust, wat support is altijd welkom !!