Afgelopen zaterdag 11 maart speelde het C-team van V.C. Grijpskerk de derby tegen DOVO/Hujades uit Doezum.

Zaterdag was DOVO zeker in de eerste sets de betere partij en moest Grijpskerk steeds proberen bij te blijven. DOVO won de eerste set dan ook verdiend met 21-25. De tweede set ging het spel op en neer en veel servicegeweld maaket dat de teams om de beurt vier a vijf punten scoorden. Grijpskerk won de set nipt met 25-23.

Eindelijk kreeg Grijpskerk iets meer grip op de wedstrijd. De 3e set werd dan ook met 25-17 gewonnen. De vierde set begon DOVO met een vliegende start. 2-11 kwam op het scorebord en de jeugd van Grijpskerk kreeg de opdracht zich te herpakken en te richten op de vijfde set, ze zouden toch verliezen. Tot Lianne van Lingen met een servicereeks van elf maal de stand naar 16-16 bracht. De spanning was terug. Toch was het DOVO dat rustig de set uitspeelde en deze met 21-25 won.

Voor het eerst kreeg Grijpskerk een vijfde set te spelen. Een spannende set waarin het tot 8-7 gelijk op ging. En toen was het Grijpskerk dat door het winnen van enkele bloedstollende rallys de set naar zich toe trok met 15-11. De wedstrijd werd met 3-2 gewonnen, de aanval op de koppositie was afgeslagen. Grijpskerk is nog steeds ongeslagen dit seizoen.

De volgende wedstrijd is vrijdag 17 maart in de Bokkediek te Grijpskerk tegen nummer drie: Oranje Nassau.