Het C-team van V.C. Grijpskerk, Fysiotherapie Kollum-Grijpskerk, speelde zaterdag de kampioenswedstrijd tegen De Meeuwen uit Zuidhorn.

De eerste set werden de verhoudingen in het veld als snel duidelijk. Grijpskerk dicteerde met de goede service van Oscar direct de wedstrijd en een gat van 5 punten stond snel op het scorebord. Aan het net was Jord Kuipers met zijn zeven killing-blokacties in één set zeer attent en in no-time was de eerste set binnen met 8-25.
De tweede set ging Grijpskerk weer voortvarend van start en het krachtsverschil bleek ook nu weer te groot. Op de aanvallen van Lianne van Lingen en Robin Pettinga had de tegenstander geen antwoord. En natuurlijk was de basis weer gelegd door goede servicereeksen onder andere van Calvin Hoekzema. Met 11-25 werd de set binnen gehaald.
In de derde set sloeg De Meeuwen meer van zich af. De servicedruk nam toe en Grijpskerk kwam op vijf punten achterstand. Reden voor een time out, een moment van rust. Grijpskerk pakte daarna de zaken goed op. De spelverdeelster Alicia Venema en Dorien de Groot kregen beter passes en wisten vervolgens de aanvallers weer goed te vinden. Bij 16-16 werd de stand gelijk getrokken en toen was het weer de service, Janneke Witterholt, die Grijpskerk over de tegenstander deed vliegen. Met de 19-25 winst in de derde set was het kampioenschap een feit.
Met mooi spel trok het team met goede aanvallen de vierde set gedecideerd naar zich toe met 16-25.

Aanvoerder Dorien de Groot nam na de wedstrijd de bloemen en felicitaties in ontvangst. Het kampioenschap is een kroon op een goed seizoen waarin het team veel groei en ontwikkeling heeft doorgemaakt.

Op naar de laatste wedstrijd op zaterdag 22 april in “De Bokkediek” te Grijpskerk.

Op de foto: achter v.l.n.r.: trainer/coach Johan Oostenbrink, Jord Kuipers, Oscar Foekens, Robin Pettinga en Susanne Oostenbrink. Voor v.l.n.r.: Lianne van Lingen, Alicia Venema, Janneke Witterholt, Romee de Boer, Dorien de Groot en Calvin Hoekzema. (niet op de foto: Benjamin Vestering en Jurjen Semijn).

mix c kampioen