Wedstrijdverslag Dames 1 – Captains***Kangeroe D1

Na het behaalde kampioenschap van vorig jaar in de Promotieklasse won dames 1 vorige week haar eerste wedstrijd in de 3e divisie in en tegen Annen. Afgelopen week speelden ze ook de 1e ronde voor de beker en deze wedstrijd werd eenvoudig met 3-0 gewonnen van S.V.T. Uit Dokkum.

Afgelopen zaterdag 29 september stond de eerste thuiswedstrijd in de Bokkediek op het programma met een groot aantal dezelfde spelers als afgelopen seizoen en met 2 nieuwe gezichten. Rieneke Jager keerde na een aantal jaren terug uit Haarlem en Annemarie Venema is overgekomen van Impala uit Leek. Tegenstander was Captains***Kangeroe Dames 1 uit Hardenberg. Na de winst in de openingswedstrijd waren de verwachtingen hoog gespannen.Omdat het de eerste thuiswedstrijd was met een iets andere teamsamenstelling dan vorig jaar waren er wel wat gemixte gevoelens van spanning en enthousiasme.

De eerste set begon met de speelsters; Chantal Nijboer, Marfan Telkamp, Deliaantje Ykema, Annemarie Venema, Meike Klaibeda, Inge Huistra en Iris de With.

De set begon vol energie en de dames van Grijpskerk hadden er zin in. Door mooie harde ballen van Chantal op buiten kwam Grijpskerk op een voorsprong. Ook op de midpositie hakten zowel Deliaantje als Annemarie enkele mooie ballen tegen de grond. De tegenstander wist niet goed wat ze hier mee aan moesten en sloegen vaak in het net. Deze set werd dan ook overtuigend gewonnen met 25-16.

Met 1 set op zak startten de dames vol goede moed aan de tweede set. Misschien toch wat té goede moed. De dames kwamen met een paar punten achter te staan. Dames 1 werd even met de neus op de feiten gedrukt, waarna ze al snel de draad weer oppakten. Mooie netballen van Meike, gecombineerd met slimme ballen van Marfan en enthousiasme aan de kant van coach Erwin leidde er toe dat de dames de winst naar zich toe sleepten met een stand van 25-22

In de derde set begon Elise de Boer op buiten in de plaats van Marfan Telkamp. Ook zij wist een paar mooie ballen naar beneden te slaan. In de loop van de set werd Rieneke Jager als spelverdeelster voor Iris de With ingewisseld en wist de blokkering van Kangaroe net op de verkeerde poot te zetten. Ook Sam Veldhuis kwam van toepassing door haar goede blok te gebruiken. Na een wat moeizame set waar een derde set in het algemeen al om bekend staat, stond het 21-18 voor Kangaroe D1. Maar door de strijdlust van het team en een serves-serie van Iris wisten de dames alsnog de overwinning te heroveren! De eindstand was 25-21.

Vol verbazing van de winst van de derde set begonnen de dames aan set 4. De opstelling bedroeg: Chantal, Inge, Elise, Rieneke, Meike, Sam en Annemarie. Het goede gevoel van de derde set werd doorgezet en er werden mooie punten gescoord. Deze set werd weer als vanouds gewonnen, met een stand van 25-16!

Niet alleen door de teamspirit, maar ook door de goede aanmoediging van het publiek wist Dames 1 dit weekend hun eerste thuiswedstrijd te winnen met 4-0. Na 2 wedstrijden een koppositie in de 3e Divisie, wie had dat gedacht ? Wij hopen u de volgende thuiswedstrijd op 14 oktober as. weer vol enthousiasme langs de kant te zien, tot dan!

Iris