Dames 1 in vijfsetter langs Oranje Nassau

Zaterdag 18 november moest Dames 1 zich weer laten zien in Groningen. Dit keer stond Oranje Nassau op het programma. Na een aantal weken met afwisselend een wedstrijd, waren ze wel weer toe aan een leuk potje. Vol goede moed begonnen ze dan ook aan de wedstrijd.

De eerste set stonden in de basis; Rieneke, Elise, Deliaantje, Sam, Chantal, Inge en Meike. Ondanks soms wat eigen foutjes liep deze set goed. Er werden mooie ballen verdedigd, verdeeld en er in geslagen. De dames wisten de set dan ook af te sluiten met een duidelijke stand van 25-23.

De tweede set begonnen de dames met veel vertrouwen. Dit bleek al snel een beetje weg te zak-ken, na een paar mooie punten van de tegenstander. Er werden erg veel onnodige fouten gemaakt en de tegenstander wist hier van te profiteren. De tegenstander kwam op een voorsprong van 19-8. Er werden wat wissels ingebracht en het begon langzaam weer te lopen. Ook de dames van Grijpskerk begonnen er weer in te geloven. Ook al sta je 19-8 achter,  de set is dan natuurlijk nog lang niet verloren. Na een goede serve-serie van Chantal, stond het ineens zomaar  21-21. Het kon nog!

Helaas werden de laatste punten net niet genoeg af gemaakt en verloren we de set met 25-23.

Na de tweede set was het wel weer duidelijk wat voor veerkracht Grijpskerk in zich had en ze waren vastbesloten de volgende sets wel te gaan winnen.

De derde set begon goed met mooie passes van Inge en leuke aanvallen op buiten van Elise. Maar al snel zag je dat de derde ook weer de verkeerde kant op ging. Dit keer waren we niet nog eens van plan om een set te verliezen. Aan het eind van de set werd dan ook alles uit de kast getrokken om deze set binnen te slepen. En dat gebeurde. Met een eindstand van 25-22 sloot dames 1 de derde set winnend af.

Op naar een 3-1 winst was het plan. De beide partijen gingen gelijk op in deze set en de rallys waren ontzettend lang. In het achterveld moest vaak gezocht worden naar zuurstof en iedereen wilde deze set supergraag zo snel mogelijk af maken. Aan het eind van de set kwam Oranje Nassau met een aantal goede serve-series, waar Grijpskerk geen antwoord op had. Ondanks de vechtlust verloor Grijpskerk net met 27-25.

Om deze zeer matige wedstrijd dan toch nog goed af te sluiten moest en zou de 5e set binnen worden gesleept. Door mooie balletjes van Marfan, Chantal en Meike, goed verdedigend werk van Inge (die zelfs zelf in 1x scoorde), mooie setjes van Rieneke en aan het eind een paar leuke opslagen van Iris wisten we dan toch als team deze wedstrijd te winnen!

Met 15-12 als setstand, werd deze wedstrijd afgesloten met een 3-2 winst voor VC Grijpskerk.

We hopen u de volgende keer weer te zien

Iris