Wisselvallig spel zorgt voor verlies dames 1 VC Grijpskerk

Afgelopen zaterdag 2 december mocht VC Grijpskerk dames 1 weer los. Dit keer tegen de studentes van Veracles dames 3.

Na een zeer goede en enthousiaste  wedstrijd van vorige week die met 3-1 overtuigend werd gewonnen van Nieuwleusen, was Grijpskerk vastbesloten om de Veracles-meiden met de minste punten naar huis te laten gaan. Grijpskerk wist met wisselvallig spel de leiding te nemen in de 1e set. Halverwege de set verliep het wat moeizaam maar onder andere Marfan Telkamp scoorde een aantal mooie punten met haar smashes. Maar helaas mocht dit niet baten. Aan het einde van de set liet Grijpskerk een aantal belangrijke punten liggen en ging Veracles er met de eerste set vandoor. Setstand 21-25.

Met een aantal tactische wissels begon Grijpskerk aan hun 2e set. Waar de dames  in de eerste set misschien te afwachtend waren, kon Grijpskerk dit nu omzetten in overtuigingskracht. De ballen werden beter afgemaakt en Grijpskerk wist het blok van Veracles slim te omzeilen. De 2e set ging verdient naar Grijpskerk. ( 25-16 ).

Met dezelfde opstelling van de tweede set begon Grijpskerk aan de derde set. Elise de Boer kon met haar hoge jump het blok ontwijken en de korte balletjes die achter het blok vielen werden door libero Inge Huistra vaardig opgedoken.

Echter weten de dames met hun service vaak veel druk te zetten op hun tegenstander, maar helaas kwam dat deze wedstrijd minder uit de verf. De winst van de derde set ging met 20-25 naar Veracles.

Grijpskerk had vooral moeite met het blok van Veracles. Waar Grijpskerk in de 4e set slimmer moest gaan spelen, kam Veracles steeds meer in de flow. Toch vocht Grijpskerk strijdlustig terug om weer gelijkspel te creëren.  Met een eindstand van 25-27 liet Grijpskerk zien, hard te hebben gewerkt maar helaas viel de winst niet aan hun zijde.

Dat wordt een Revanche in de Struikhal in Groningen op 24 maart van het nieuwe jaar!

Rieneke