Meisjes A1 verliest van VC Sneek Meisjes A1

Met de titel zijn we direct door de zure appel: 1-3.
En ja, dat was ook terecht. Niet dat Sneek zo heel veel beter was. Maar wel beter bij de les en constanter in het spel.

De eerste set werd er door de meiden van Grijpskerk nog best aardig gespeeld. Het enige wat net niet goed genoeg liep, was de servepass, waardoor er aanvallend te weinig power was. Doordat Sneek ook wat fouten maakte, bleven de meiden goed in het spoor en scoorden punten uit de fouten van Sneek. Helaas was Sneek aan het eind van de set net wat doortastender en ging de set verloren.

De tweede set begon het spel beter te lopen. De servepass kwam een stuk beter, waardoor er ook goed kon worden aangevallen. En ook het blok zat een aantal keren goed dicht.
En als Sneek dan wel langs het blok sloeg, dan stond er gewoon iemand goed te verdedigen.
Al snel pakten de meiden een behoorlijke voorsprong en die bleef tot aan het eind vsn de set staan. 1-1 dus.

De vierde set liep Sneek steeds een paar puntjes weg, maar kwam Grijpskerk ook steeds weer terug. Een ‘erop en erover’ bleef echter uit. Zo stond er een 3-1 nederlaag op het scorebord.
Helaas, volgende keer beter.
Leerpunt blijft om, ook als het even tegenzit, positief te blijven denken, met zelfvertrouwen blijven spelen en elkaar in niveau omhoog te trekken.
En wat opviel, bijna iedereen speelde deze wedstrijd onder het eigen niveau. Er was ook iets met een schoolfeest op vrijdagvond, geloof ik……. wellicht een causaal verbandje??

Voor de oplettende lezer, die zich afvraagt waarom er geen 3e set in het verslag staat. Euhm….tja, euhm, daarom niet!!!!

Volgende week uit in Zuidlaren tegen Ritola en dan in een week tijd twee keer tegen Impala. Eerst thuis op 16 december en dan in het immer sfeerloze sportcentrum te Leek op vrijdagavond. Mjammie