Afgelopen zaterdag 13 januari ging de eerste competitiewedstrijd van Dames1 in 2018 weer van start. Het was de eerste wedstrijd van het nieuwe jaar en het team was dan ook vast besloten dit jaar weer goed te beginnen door de winst te pakken.

Omdat Meisjes A1 voor onze wedstrijd speelden, waren de meesten van D1 al rond 5 uur aanwezig in sporthal ‘De Meet’ in Hardenberg om de meisjes aan te moedigen. Ook zij moesten tegen de ‘Captains*** Kangeroe’ spelen. Mede dankzij het luidkeels aanmoedigen vanaf de tribune won A1 de wedstrijd met 3-1. Toppers!

Daarna was het de beurt aan Dames1 om zichzelf weer te bewijzen als één van de toppers in de 3e divisie. Bij het inspelen en inslaan kwam al naar boven dat deze wedstrijd een gewaagde wedstrijd zou worden, spannend dus. Maar vol vertrouwen begonnen ze samen aan de 1e set. Met dit vertrouwen in het team en in elkaar pakten ze de eerste set onder de neus van de Kangeroes vandaan (setstand 21-25).

Hierna volgde de 2e set met dezelfde spelers in het veld. Het team wist slim te spelen en gebruik te maken van de zwakke plekken van de tegenpartij. Hierdoor wisten ze ook de 2e set met maar liefst 11-25 mee te pakken.

Met dit gemak begon Grijpskerk aan haar 3e set. De Kangeroes vochten hard terug waar Grijpskerk geen antwoord op had. De coach, Luppo, probeerde nog wat spelers te wisselen in een  poging tot een verandering in het spelletje. Maar helaas had dit niet het effect waar we stiekem op hoopten. Grijpskerk liep een achterstand op die ze ondanks de vele pogingen niet meer weg wisten te werken. Deze set werd met 25*20 verloren en weggegeven aan de Captains*** kKangeroes.

En toen begon de 4e en tevens laatste set. Grijpskerk was vastbesloten deze set te winnen. Met het laatste beetje energie stapte het team voor de vierde keer met een schone lei het veld in met enkele wissels. 11-0 wisten we voor te komen mede dankzij de serve van Chantal. Met plezier stonden de dames te genieten van het spelletje met zo’n grote voorsprong. Dit kon níet meer fout gaan. En dat was niet gelogen. Met een groot puntenverschil wonnen de dames de 4e set en zodoende de wedstrijd met een eindstand van 3-1. Vier punten in de pocket! Dit betekent dat we nu op de 4e plek staan in de poule.

De volgende competitiewedstrijd zal zijn aanstaande zaterdag 20 januuari om 16;30 in de Bokkediek. Deze wedstrijd is tegen Donitas D4 die tevens gelijk staan met onze D1 van Grijpskerk. Dit belooft een spannende wedstrijd te worden. Kom je ons aanmoedigen?

Sam