Dames 1 superieur tegen koploper

Afgelopen zaterdag 27 januari was het zo ver. Na een week goede training, een week zonder libero en een week na een vorige heerlijke overwinning, vertrok dames 1 vol goede moed naar het verre Lemerlerveld om daar tegen de koploper de Bevers te spelen.

“Wij hebben niks te verliezen, zij wel! Gewoon lekker spelen.” Dat waren de wijze woorden vaan aanvoerster Meike, voordat de wedstrijd begon.

En zo begon dan ook onze wedstrijd. “Gewoon lekker spelen”, werd in de eerste set al gelijk naar een hoger niveau getild. Met goede verdedigende acties, “dynamische setting”, prachtige aanvallen aan alle kanten van het net, maar vooral met echt teamwork, wisten de dames op zinderende wijze de eerste set te winnen met 23-25.

Ook de tweede set begonnen de dames vol goede moed, maar door veel eigen fouten en een aantal mooie service series van de andere kant, kwamen de dames van Grijpskerk iets meer onder druk te staan. Helaas was de inhaalslag aan het einde van de set net niet meer genoeg om deze set nog te winnen. De tweede set werd helaas net verloren met 25-22.

Maar toen. TOEN KWAM SET 3. Jawel dames en heren, DÉ “beruchte derde set”. Het leek wel of dames van VC Grijpskerk hier totaal geen moeite meer mee hadden en de eigen fouten van de vorige set even goed wilden maken. Door een ongelooflijk, prachtige service serie van Sjaan (onze eigen Chantal Nijboer) kwamen we voor te staan met 1-12 !! . En deze voorsprong is nooit en te nimmer meer weggegeven. Eindelijk wisten de dames de “bitterballen voor een stand onder de 10” te bemachtigen.

De eindstand van set 3 werd namelijk 8-25!

Vol verbazing van eigen kunnen begonnen de dames aan de laatste set. Uit eigen ervaring is vaak gebleken dat we nog wel eens na een dikke overwinning in een eerdere set de touwtjes iets lieten vieren.. Maarrrrrrr, dit gold zeker niet voor afgelopen zaterdag in Lemerlerveld. De dames van Grijpskerk hielden tot de laatste seconde de touwtjes in handen en wisten deze set te beëindigen met een stand van 19-25.

Hiermee kwam ook een eind aan een geweldige wedstrijd met een eindstand van 1-3 in het voordeel voor VC Grijpskerk!