Afgelopen zaterdag 28 april werden in sporthal de Beemden in Bedum door Dames 1 PD wedstrijden gespeeld voor promotie naar de 2e Divisie. Tegenstanders waren DIO/Bedum D1 dat op de 10e plaats in de 2e Divisie was geeindigd en Donitas D3 dat 2e werd in de 3e Divisie B. Omdat in de 3e Divisie A de Bevers D2 wat op de 2e plaats was geeindigd afzag van het spelen van PD wedstrijden mocht nr. 3 VC Grijpskerk deze plaats opvullen.
Om 16.30 uur werd begonnen met de wedstrijd Donitas D3 – DIO/Bedum D1. De studentes uit Groningen wisten deze toch wel wat verrassend met 2-1 te winnen. De volgende wedstrijd was VC Grijpskerk tegen Donitas. De belangen waren groot want bij winst van Donitas promoveerden zij naar de 2e Divisie.
Aangemoedigd door het talrijke publiek ontspon zich een wedstrijd op het scherpst van de snede. Via de setstanden 19-25 en 25-21 moest een 3e set tot de 15 punten de beslissing brengen.
De spanning was om te snijden !! Donitas nam een 4-9 voorsprong en leek op weg naar de zege. Grijpskerk vocht voor wat het waard was en wist het gat weer te dichten. De stand ging gelijk op en Grijpskerk kreeg zelfs enkele matchpoints maar deze werden jammer genoeg niet benut.
Uiteindelijk wisten de studentes met 20-18 !! de beslissende set naar zich toe te trekken en daarmee promotie naar de 2e Divisie. De teleurstelling aan Grijpskerker kant was groot en dat werkte nog door in de laatste wedstrijd tegen DIO/Bedum die kansloos met 2-0 werd verloren. Geen promotie maar de ploeg kan terugkijken op een meer dan verdienstelijk debuutjaar in de 3e Divisie.
Nu is het zaak de ploeg weer op de rit te krijgen want over 2 weken (12 mei) volgt natuurlijk het toetje van het seizoen als in Ommen de bekerfinale word gespeeld tegen Animo ’68 D1 uit Assen.