Wedstrijd verslag Dames 1 – Oranje Nassau D1 (17 nov. 2018)

We hebben weer gewonnen!

Na de 4-0 overwinning vorige week in Slochteren tegen VIOS/Kolham, mochten we weer spelen in de vertrouwde thuishal, de Bokkediek. We speelden tegen Oranje Nassau uit Groningen. Het was een pittige wedstrijd maar we hebben toch heel mooi met 3-1 gewonnen!

Hoe de wedstrijd ging?

In de eerste set had de tegenstander uit Groningen geen enkele kans. Serverend hielden we ON goed onder druk waardoor de spelverdeelster moeite had om de aanval te bereiken. Aan onze kant liep het wel gesmeerd en we sloegen de ballen er keihard in.  Op de midpositie maakten Dagmar en Marije door hun killblocks heel wat punten. We stonden op een gegeven moment punt zelfs met 19-9 voor !! ON wist nog een paar  punten te maken en overtuigend wonnen we de eerste set met 25-15 . De tweede set gingen we gewoon door met ons goede spel en bijna alle aanvallen leverden een punt op. We hadden veel servicedruk en daardoor wisten we ook deze set te winnen , zelfs nog makkelijker dan de 1e set (25-13) . Na deze twee geweldige sets leek het een makkelijke overwinning te worden, maar niets was minder waar. We maakten veel individuele fouten en het ging allemaal veel te slordig. De servicedruk was weg en we konden het niet afmaken. ON begon beter te spelen en wist deze set dan ook verdient te winnen (18-25). De vierde set speelde we nog steeds niet ons eigen spel en waren we nog steeds slordig. ON wist daar goed van te profiteren ging  en stond de hele set op voorsprong. Aan het einde van de set wisten ze zelfs op setpoint te komen op de stand van 22-24.  Maar toen kwam Meike aan service en zij serveerde de wedstrijd in 1 serie naar 26-24  (go Meike!!!) waardoor we de set met 26-24 wonnen! Over het algemeen een prima 3-1 overwinning met een heel spannend slot!

Tot de volgende keer!

Verslag bekerwedstrijd Dames 1 – Olympia D1 (20 nov. 2018)

Ja hoor eerste bekerwedstrijd gewonnen!

Zoals zo vaak was de wedstrijd een typische bekerwedstrijd tegen een tegenstander, Olympia dames 1, die uitkomt in de promotieklasse. Het is moeilijk om dan je niveau te halen. Tel daar nog bij op dat het op een dinsdagavond was en je begrijpt dat het niet zomaar even een gewonnen wedstrijd was. We begonnen sterk met een paar goede serves en aanvallen. Je zag echter direct dat Olympia niets te verliezen had en zij stonden goed  te verdedigen. Het was technisch niet allemaal geweldig van de tegenstander maar het leverde ze best wel veel punten op. Af en toe verslapten we wat, zowel passend als verdedigend en dan kwam Olympia weer goed terug. In de derde set stonden ze zelfs lange tijd voor. Maar als we geconcentreerd speelden en scherp serveerden viel het kwartje toch telkens naar onze kant. Meike zorgde weer voor een beslissende serie services in de derde set!

Niet onze beste wedstrijd maar wel door naar de volgende ronde. Laat de volgende tegenstander maar komen!

Lotte

(van website tegenstander Olympia Groningen)

Dames 1 gestrand in de 2e bekerronde

Terwijl heel Nederland zich opmaakte om Sinterklaas te vieren, waren de dames afgelopen weken volop in voorbereiding op het bekerduel tegen volleybalclub Grijpskerk.​ Dit team speelt een niveau hoger, dus het zou een mooie uitdaging worden.​