VC Grijpskerk vs. Flash Nieuwleusen 2 februari 2019

Afgelopen zaterdag 2 februari 2019 stond Grijpskerk een spannende wedstrijd te wachten. Althans, dat werd verwacht. Begin december resulteerde de eerste wedstrijd tegen Flash Nieuwleusen namelijk in een verlies van 3-1. Het was een spannende wedstrijd met setstanden die erg dicht bij elkaar lagen. In de groepsapp van de dames was al te merken dat de dames er zin in hadden. “We hebben echt wat goed te maken.” en ”Sowieso 4-0” waren enkele reacties. Er werd tot slot nog even goed een tactiek besproken.

Na de overwinning bij MA1 tegen de koploper Lycurgus gekeken te hebben (3-1 winst !!) mocht Dames 1 zich klaar stomen voor de wedstrijd. De wedstrijd begon met Marfan en Chantal op buiten, Deliaantje en Marije op midden, Meike op diagonaal, Inge als libero en Lotte als spelverdeler.

De eerste set begon niet zoals gehoopt. Door servicedruk en een paar mooie punten van Flash Nieuwleusen kwam Dames 1 al gauw op een achterstand van 12 punten. Grijpskerk liet het er niet bij zitten en kwam steeds dichterbij. Marije Roorda wist nog een fantastisch blok te maken en Nine Broekema maakte nog mooie punten toen ze inviel. Helaas was de achterstand toch te groot om de set nog te winnen. Deze set werd met 25-27 verloren.

Dames 1 begon, doordat ze aan het einde van de vorige set de “flow” weer te pakken hadden, de tweede set goed. In deze set was er goede servicedruk van Grijpskerk onder andere door Meike en Chantal. De tweede set eindigde met een setstand van 25-22 voor Dames 1 Grijpskerk.

Na een gelijkstand van 1-1 kwam de beruchte derde set. De derde set begon weer spannend. Flash maakte een paar mooie punten via de middenaanval waar Dames 1 geen goed antwoord op had. Dagmar werd gewisseld voor Marije. Abe Meininger heeft de dames de afgelopen weken veel op het blok getraind en dit was in de wedstrijd ook te merken. “Lees eerst de setter en daarna de aanvaller zoals Abe er ingehamerd heeft.” Dagmar had deze boodschap goed ontvangen en blokte de ene naar de andere bal af. Ook deze set bleef spannend tot het einde en werd met veel inspanning gewonnen met 25-22.

2-1 voor Grijpskerk. Op naar de vierde set. Ook deze set was iedereen gebrand om te winnen. In het begin van de set liet dames 1 een paar punten liggen, maar het team kwam hier weer snel boven op. Ook in deze set had Grijpskerk weer goede servicedruk en werden er door de setjes van Lotte mooie punten gemaakt. Ook deze set werd gewonnen met 25-22.

De wedstrijd eindigde zodoende in een mooie  3-1 overwinning. Een goede comeback voor Grijpskerk. De volgende tegenstander is komende zaterdag 9 februari  Donitas DS 4 en zal gespeeld worden in de Struikhal in Groningen (aanvang 12.00 uur). Hopelijk zien we jou daar! Ook is Dames 1 nog steeds in de race voor de beker. De kwartfinale tegen Wesseling DOK Dames 1 wordt gespeeld op donderdag 14 februari in Dwingeloo.

VC Grijpskerk Dames 1 bedankt haar hoofdsponsor Sport je Fit Grijpskerk en de teamsponsoren DM Music en Vangnedt.

Deliaantje