AAANNNNNDDD WE’RE BACK.

Daar staan we dan. Langs de lijn, uit volle borst de Grijpskerk-liedjes te zingen in een sporthal in Leek. Samen met nieuwe speelsters, oude speelster en speelster die terug zijn van weggeweest, stappen we na een zomer vol zon, uitrusten en een 3 week lange voorbereiding met enige zenuwen het volleybalveld weer op.

EINDELIJK.

Vrijdagavond 20 september speelden we onze eerste competitiewedstrijd tegen het voor een aantal al bekende Impala uit Leek. Met gezonde zenuwen en een pokerface begonnen we aan de wedstrijd.

De eerste set bestond uit de basis van Lotte, Dagmar, Esther, Inge, Chantal, Shannon en Josien. Of het door de zenuwen kwam of door het feit dat iedereen zoveel zin had in de eerste wedstrijd en heel graag wilden winnen, is niet bekend, maar we begonnen de wedstrijd iets wat onrustig. De set werd dan ook nipt verloren met 25-22

De tweede set kwamen we iets meer in ons spel en Dagmar beukte er een aantal mooie omloopballetjes in. ‘WE DOEN DIT SAMEN’, was wat Inge uit het achterveld meegaf en dat gebeurde. De set werd na de vanoudse vechtlust afgesloten met een stand van 26-24 in het voordeel van Grijpskerk.

‘YEEEEY, we zijn terug’, zou je denken. Maar dat was helaas te vroeg gejuicht… In de derde set lieten we veel punten liggen en werden er menige eigen fouten gemaakt, waardoor we al snel achter kwamen te staan met 6 punten. Ondanks een inhaalsprint onder leiding van een goede oppepbeurt van aanvoerster Chantal, werd deze set helaas nog wel verloren (25-21)

Maar goed. Niemand van het team was van plan met verlies op zak te vertrekken uit die sporthal, dus er MOEST wat gebeuren. Door veel zingen, reddingen en een aantal mooie services wisten we weer enigszins de flow op te pakken en de set af te sluiten met een stand van 20-25

Omdat we ons publiek natuurlijk graag veel kijktijd gunnen, gingen we dan ook maar voor een vijfde set. Het optimale uit je contributiegeld halen, zeggen we dan maar. Naast veel kijktijd, gunnen we ons publiek (wat trouwens 1/100 deel was van de aanmoediging die impala mee had genomen) natuurlijk ook een mooie afsluiter. En dat doen we dan ook. Met netjes spel, veel enthousiasme en overtuigingskracht hebben we de wedstrijd afgesloten met een set van 15-8. GEWONNEN!

Het was een lange, zwaarbevochten wedstrijd, die we gelukkig met een 3-2 winst hebben kunnen afsluiten. Ondanks dat zijn we allemaal vastberaden er een knallend seizoen van te maken en gaan we met volle moed door naar onze volgende wedstrijd! Zien we je daar?

Tot dan!!!

Liefs, Dames 1