Verslag Lycurgus D3 – VC Grijpskerk D2 (8-2-20)

AfgelopenĀ  zaterdag speelde Dames 2 in sporthal Beyum te Groningen de topper in de 1e klasse
tegen Lycurgus D3.

Op het veld stonden de nummers 1 en 2 in de competitie ( 1. Grijpskerk 15-57 , 2. Lycurgus 14-49)
dus op voorhand beloofde het een spannende wedstrijd te worden. Daar leek het in het begin van de
wedstrijd helemaal niet op want in no time stond er een stand van 25-13 op het scorebord. Ook in
de 2e set liep het in het begin helemaal niet. Zo makkelijk wilden ze zich ook niet gewonnen geven,
en ze gooiden alle schroom van zich af. Langzaam en punt voor punt wisten ze de grote achterstand
die ook in de 2e set op het bord stond om te draaien. Genoeg voor de setwinst was het echter niet (25-19)
In de 3e set wisten ze de rollen om te draaien en deze set wonnen ze met dezelfde cijfers (19-25) .
Dit niveau wisten ze in de 4e set ook vast te houden en met een 24-22 stand bereikten ze hun 1e setpoint.
Zou het een 5e en beslissendeĀ  set worden ?
Zover liet Lycurgus het niet komen en met 26-24 wisten ze deze set alsnog te winnen.
Eindstand derhalve 3-1 in het voordeel van de thuisploeg.