Long time no see, lieve Grijpskerk fans! Om jullie toch op de hoogte te houden van de wedstrijden die er in de Bokkediek en andere sporthallen op de zaterdag worden gespeeld, hierbij weer eens een wedstrijdverslag. Dat was dan ook meteen het goede nieuws van dit verslag. Nu over naar het wat minder leuke nieuws. Afgelopen zaterdag hebben wij 0-4 verloren van Veracles Dames 2. Helaas was van tevoren de afspraak gemaakt dat dit verslag er zal komen, dus nu mag ik nog weer even lekker reflecteren op een verlieswedstrijd.

Om 19:00 uur mochten wij weer spelen in het thuishonk. Helaas onze diagonaal Juul nog steeds geblesseerd, dus als fanatieke assistent-coach aan de kant, en onze hoofdblokkeerster Sanne stond ondertussen te springen tussen een biergooiende menigte bij de welbekende “Snollebollekes”. Gelukkig bestaat VC Grijpskerk uit alleen maar toppers en kwamen Susanne uit A1 en Janine uit dames 2 ons versterken.

Goed, nu over naar de wedstrijd… Deze begonnen wij met goede moed. Melanie op de spelverdeling, Britt en Nine op de buitenkant, Valérie als diagonaal, Anne-Marije en Dagmar op het midden en tot slot, Inge, zoals altijd, als onze libero. Iedereen had er zin in en de trainingen van afgelopen week gingen best lekker. Dit bleek ook in de eerste paar punten, maar dit moment was van korte duur. Ook Veracles had er zin in en kwam al snel als een machine op gang. Onze blokkering en verdediging werd flink getest, maar hier en daar lukte het ons ook om de punten aan onze kant te krijgen. Dit waren er alleen niet genoeg en wij verloren de set met 19-25.

Dan over naar de tweede set. Hup, eerste set vergeten, wij kunnen echt wel volleyballen en gaan dat nu laten zien! En daar gingen we, onze servicepass lag goed, “SpelMel” zat er lekker in en de punten vielen wat meer aan onze kant. Toch bleef Veracles gaan en was het een spannende strijd wie de setwinst ging binnenharken. Onze coach Ludo wisselde ons jongste talent Danae er nog in voor Nine, maar aangezien wij het blijkbaar toch wat spannend vinden om ook daadwerkelijk een setwinst te pakken, verloren wij ook de tweede set met 23-25.

Vervolgens komt er een derde set. Eentje waarbij we moeten zorgen dat we die winnen, zodat we er nog een eventuele 3-2 winst uit kunnen halen. Ons enthousiasme was aan, het publiek was aan en ons volleybalspel ging ook weer aan. Desondanks bleef de strijd om de punten zwaar en ging het erg gelijkop. Janine werd ingezet voor Dagmar om eens flink de ballen te blokkeren en aan de andere kant op de grond te krijgen en Suus werd ingezet voor Valérie en heeft door haar service een aantal punten weten binnen te halen. Veracles bleef sterk en wist aan het eind van de set een kleine voorsprong te behalen, waardoor het ons niet meer is gelukt deze in te halen. We verloren de set met 22-25. Tot slot de vierde set. Dan maar een “alles-of-niets” principe. Afgesproken om volle bak te blijven gaan en we het echt wel verdienden om in ieder geval 1 punt uit de wedstrijd te slepen. En volle bak zijn we ook gegaan. We hebben ons teruggevochten wanneer Veracles weer de leiding nam, ballen van de grond gehaald, urenlange rally’s gespeeld en zuurstoftanks nodig gehad. Dit alles bleek echter niet voldoende en deze vierde set, en dus het zo gewilde puntje, ging naar Veracles. Wij verloren deze met 26-28. Grote dank naar het publiek voor het aanmoedigen en naar Susanne en Janine die hebben geshined!

Dagmar (17-10-21)