Hallooo Grijpskerkers!

Jaja afgelopen donderdag 25 november was het dan zo ver, we namen het op tegen de koploper uit Friesland, namelijk VC Bolsward D1! We hadden dinsdag lekker getraind en waren helemaal klaar voor de wedstrijd. We hoopten een puntje te pakken en dat is ons dan ook gelukt. Vanwege blessures van Anne-Marije en Astrid kregen we versterking van Naomi en Marita uit andere teams van VC Grijpskerk en gingen zo de strijd aan op deze donderdagavond.

De eerste set begonnen onze toppers Britt, Nine, Sanne, Dagmar, Melanie en Julia in het veld die meteen heel erg goed stonden te spelen. De pass ging lekker en er werden mooie punten gemaakt. Ook Inge, onze libero stond erg goed te passen en was ontzettend enthousiast. Al snel stonden wij voor met 7-1 en hebben het niveau dat we in deze set hadden ook doorgezet, wat resulteerde in een setwinst voor ons van 25-16.

De tweede set begonnen we met een goed gevoel, omdat we dat puntje waar we op hoopten al hadden gepakt. Dit wilden we natuurlijk doorzetten en gingen er helemaal voor om nog een puntje te pakken, want dit leek mogelijk te zijn. De 2e set begonnen we helaas iets minder goed en werden er wat fouten gemaakt, waardoor we op een paar punten achterstand kwamen te staan. Onze coach Ludo ging kijken wat hij kon doen om de achterstand wat kleiner te maken. Valérie werd ingewisseld voor diagonaal Julia en even later werd Danae ingewisseld voor passer/loper Britt. We wisten het gat nog wat kleiner te maken naar 18-20 voor Bolsward en later werd dat nog 23-23 mede door de goede serve van Nine die 2 aces op rij scoorde. Helaas won Bolsward deze set met 23-25.

Dan set 3. We hadden er allemaal ontzettend veel vertrouwen in om nog een puntje te pakken. Jammer genoeg begonnen we de 3e set weer wat minder goed, waardoor we weer op een achterstand kwamen. Marita werd ingewisseld voor Sanne en heeft wat leuke puntjes gemaakt. Maar ook dit was niet genoeg om deze set nog te pakken. We hebben alles gegeven om er nog wat van te maken, maar helaas was het resultaat van deze set een verlies van 13-25.

Set 4 dan nog maar eventjes knallen om hopelijk nog een 5e set te kunnen spelen. We begonnen prima, maar het niveau van Bolsward werd steeds beter tijdens de wedstrijd dus stond het in de 4e set 10-12 voor Bolsward. We bleven met zijn allen keihard doorvechten maar uiteindelijk stond het 19-23 voor Bolsward. Alles kon nog gebeuren, we bleven hoop houden en werkten hard voor ieder punt. Helaas verloren we deze set met 19-25.

Ondanks dat we de wedstrijd hebben verloren met 1-3 gingen we met een goed gevoel naar huis, wel zijn er natuurlijk een aantal verbeterpunten waar we hard aan gaan werken in de trainingen. Naomi en Marita heel erg bedankt voor het meedoen! En Naomi ook bedankt voor de shampoo die Dagmar heeft geleend en van plan was om mee naar huis te nemen, aangezien we dachten dat het van niemand van ons was☺

Danae Kits

(26 november 2021)