Heee Grijpskerkers!

Na vorige week een vrije zaterdag gehad te hebben, mochten we afgelopen zaterdag weer flink aan de bak! Door de nieuwe corona maatregelen, die afgelopen vrijdag bekend werden gemaakt, mocht er helaas geen publiek aanwezig zijn bij de wedstrijd… Maar gelukkig mocht er nog wel gevolleybald worden in de Bokkediek!

Helaas konden Astrid en Valérie niet aanwezig zijn bij de wedstrijd en ook onze middenaanvalster Anne-Marije zat dit keer geblesseerd aan de kant. Gelukkig konden wij ons team versterken met Shannon en Maud uit Dames 2 en Suus uit MA1. Ook onze diagonaal Julia Mulder2000 kon na een blessure eindelijk haar mooie Grijpskerk tenue weer aantrekken!

En dan nu de wedstrijd. Deze week mochten wij het opnemen tegen Wesseling DOK uit Dwingeloo. Geen onbekende ploeg meer voor ons. We begonnen de wedstrijd met Melanie op de spelverdeling, Nine op de diagonaal, Danae en Britt aan de buitenkant, Dagmar aan Sanne op midden en natuurlijk met onze altijd fanatieke libero, Inge. De eerste paar punten waren al snel gespeeld en bracht DOK Dwingeloo op een snelle voorsprong. Helaas niet het begin waar we allemaal op hadden gehoopt. Er werd nog wat gewisseld aan onze kant, maar helaas was dit niet genoeg om de set nog binnen te slepen. De eerste set ging dan ook naar DOK met een stand van 25-11.

Op naar set numero 2. Het plan was om de eerste set snel te vergeten en lekker ons eigen spelletje te gaan spelen. En ja hoor, daar gingen we! In het achterveld werden veel ballen van de grond gehaald en onze SpelMel wist alle ballen lekker te verdelen over de aanvallers. Onze midden aanvalster Dagmar sloeg er een paar heerlijke ballen in en ook in het achterveld was ze op dreef! Ondertussen stond onze diagonaal Julia ook in het veld en liet een mooie serve serie zien, waar DOK veel moeite mee had. Maar ook aan de kant van DOK werden er veel ballen verdedigd en aangevallen. Het ging de hele set vrij gelijk op, maar helaas werd de set nipt door DOK gewonnen met 28-30.

Ook de derde set werd helaas verloren met een stand van 21-25. De winst was dus niet meer te behalen, maar de laatste set wilden we maar al te graag binnenslepen om toch nog een puntje in Grijpskerk te houden. Om dat laatste puntje te halen, werd nog even alles uit de kast gehaald. Suus werd een paar keer ingewisseld voor de serve en ook Shannon mocht nog even gaan shinen in het veld. Het was weer een spannende set, maar dit keer viel de set onze kant op en wonnen we de set met 25-22. DOK ging met vier punten terug naar Dwingeloo en het laatste puntje bleef bij ons in Grijpskerk.

Britt Mulder
(16 november 2021)